صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

برگزاری افتتاحیه دومین دوره توان‌افزایی اساتید درس آشنایی با دفاع مقدس

مراسم افتتاحیه دومین دوره توان‌افزایی اساتید درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس، با حضور معاون هماهنگ کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز برگزار شد.

به گزارش جهانی پرس از روابط عمومی و امور بین الملل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، مراسم افتتاحیه دومین دوره‌ توان‌افزایی اساتید درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس،صبح امروز ( ‌شنبه) با حضور «علی اصغر جعفری» معاون هماهنگ کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، سردار سرتیپ دوم پاسدار «علی‌اصغر محسن‌شیخی» جانشین مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس،« احمد صالحی‌آرا» رئیس مرکز امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی، «توحید پور رستم» رئیس واحد تهران مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی ، «محمدرضا جمالی» معاونت آموزش و پژوهش موزه ملی انقلاب اسلامی ودفاع مقدس و اساتید درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز برگزار شد.
در ابتدای این مراسم پوررستم با تاکید بر ضرورت استفاده از واژه «دفاع مقدس» گفت: ما هیچگاه جنگی را شروع نکردیم و از این رو نباید از لفظ جنگ ایران و عراق استفاده کنیم و جایگزین آن باید دفاع مقدس یا جنگ تحمیلی باشد چرا که واژه‌ها مقدس بوده و بار معنایی دارند و اگر فرموده‌های امام‌ خمینی (ره) را از ابتدای انقلاب اسلامی مرور کنیم به دفعات این نوع واژه‌ها را می‌بینیم.
وی افزود: بعد از پایان دفاع مقدس باید آن دوران را یاد کنیم تا از یادها نرود و بدانیم چه کسانی جان فشانی کردند. چه آن‌هایی که شهید شدند چه جانبازان و آزاده‌ها و چه آن‌هایی که آنسوی مرز‌ها تحت عنوان مدافعان حرم در حال جهاد هستند حاصل دوران ارزشمند دفاع مقدسند، از این‌رو درس دفاع مقدس برای این است که جوانان ما بدانند چه به نسل قبلی گذشته است.
پوررستم تصریح کرد: لازم است بازنگری‌‎ای در درس دفاع مقدس شکل بگیرد چرا که مطالب باید متناسب با زمان و جنس جوانی باشد. وقتی با دانشجو درباره معارف و دفاع مقدس صحبت می‌کنیم باید طوری باشد که در ابتدا او را جذب کند. اینکه صرفا بخواهیم خاطره بگوییم و تنها نامی از سرداران بزرگ ببریم اشتباه است بلکه باید دید هدف از این درس چیست و در این بین مسائل روز را هم به دانشجویان انتقال دهیم.
رئیس دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز همچنین گفت: امروز در جنگ نرم حملات و ترکش‌ها شاید لذتبخش هم باشند و هرچقدر هم بخواهید از حقایق بگویید مقابل صحبت‌ها مقاومت شود. از این رو در درس دفاع مقدس تنها به دفاع مقدس نباید پرداخت بلکه باید اتفاقات امروز و فردا نیز تحلیل و بررسی کرد. در این بین باید قهرمانانی هم نشان داده و معرفی شوند که جا دارد از شهدای هسته‌ای یا شهدای ترور یاد کنیم.
در ادامه مراسم صالحی‌آرا گفت: رزمندگان همه ناملایمات دفاع مقدس را درک کردند، اما همه اینها همراه با آسودگی خاطری بود که برگرفته است از قیام عاشورا و آنچه که حضرت زینب (س) از زیبایی این واقعه دیده بود. کار ما امروز حساس‌تر از دوران دفاع مقدس است چرا که دشمن جبهه جدیدی را مقابل ما باز کرده است. رهبر معظم انقلاب اسلامی به عناوین مختلف اشاراتی به این موضوع داشته‌اند و از واژه‌هایی چون جنگ نیابتی، ناتوی فرهنگی، جنگ ترکیبی استفاده کرده‌اند. در جنگ ترکیبی دشمن با همه قوا وارد شده است.
رئیس مرکز امور ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی افزود: دانشگاه آزاد به عنوان پرچمدار مباحث دفاع مقدس ۴۱۹ شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده که ۷۳ تن از این شهدا به عنوان مدافع حرم به شهادت رسیدند. ما میزبان ۳۲۶ شهید گمنام در ۱۳۸ واحد دانشگاهی هستیم. نیاز است با برخوردی هوشمندانه کاری کنیم که نسل امروز دفاع مقدس را همانگونه که شما درک کردید بفهمد. برخورد اساتید این درس با دانشجویان مهم است که والدانه باشد.
در انتهای این مراسم از سه تن از اساتید جانباز و آزاده دوران دفاع مقدس، آقایان محمد نبی ولایتی، احمد محمدنیا و سلام الله کاظم خانی تقدیر و تجلیل شد.
 

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۳۳۴۱
تاریخ: ۱۴۰۲/۵/۲۱     ساعت: ۱۶ : ۴۴
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: هنر و اندیشه       زیرسرویس: هنر و اندیشه
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
  • ٢٠ شوال ١٤٤٥
  • Apr 29 2024