صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

مروری بر خاطرات خواهر شهیدان مدافع حرم و مدافع امنیت در «چند روایت معتبر»

برنامه «چند روایت معتبر» پنجشنبه ۲۶ مرداد با موضوع «خواهران شهیدان» و حضور پنج خواهر شهید، روانه آنتن شبکه دو سیما می‌شود.

 

به گزارش جهانی پرس از روابط عمومی سیما چهاردهمین قسمت برنامه «چند روایت معتبر» میزبان خواهران شهدایی خواهد بود که برادرشان جزو شهدای مدافع حرم و شهدای مدافع امنیت بودند.
در این برنامه با خواهر شهیدان مدافع حرم (احمد اعطایی و مصطفی نبی‌لو) و همچنین خواهر شهیدان مدافع امنیت (محمدمهدی رضوان و روح‌الله عجمیان) گفت‌وگو می‌شود.
مهمان ویژه این قسمت از برنامه، خواهر شهید مدافع حرم مجید قربانخانی است که  30 خرداد امسال همزمان با روز ازدواج امام علی(ع) و حضرت زهرا(س)، خطبه عقدش توسط رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) قرائت شد.

پاسدار شهید مدافع حرم «احمد اعطایی» متولد 1364 و ساکن محله فلاح تهران بود که مهندسی برق می‌خواند. او داوطلبانه برای دفاع از حرم عقیله بنی هاشم و مردم مظلوم سوریه، راهی آن دیار شد و در 21 آبان ماه 1394 همزمان با آخرین روز محرم به شهادت رسید.

شهید مدافع حرم «مصطفی نبی‌لو» متولد سال 1345 و از رزمندگان دوران دفاع مقدس بود که در چهارمین دوره اعزام به سوریه توسط تک‌تیراندازان تکفیری در لاذقیه به شهادت رسید. او به‌ عنوان مستشار نظامی، مسئولیت محور مهندسی رزمی در بخشی از جبهه سوریه را به‌ عهده داشت.

شهید بسیجی مدافع امنیت «محمدمهدی رضوان» متولد 1379 جوان‌ترین شهید مدافع امنیت است که در حال گشت عملیاتی ایست و بازرسی به منظور مقابله با جرائم و مفاسد اجتماعی و تأمین امنیت اخلاقی، به دلیل شدت جراحات و آسیب‌دیدگی زیاد به درجه رفیع شهادت نائل شد.

شهید «سید روح‌الله عجمیان» متولد 1373 از بسیجیان حوزه 417 کمالشهر کرج در جریان اغتشاشات و ناامنی‌های آزاد راه کرج – قزوین در محدوده بهشت سکینه(س) کرج با ضربات چاقوی اغتشاشگران به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

بسیجی شهید «مجید قربانخانی» متولد 1369 پس از حضور در هیأت شهید مدافع حرم مرتضی کریمی، دچار تحولی اساسی شد و سال 1394 در خان‌طومان حلب سوریه به شهادت رسید و پیکرش پس از سه سال توسط گروههای تفحص، کشف شد و به کشور بازگشت.

برنامه «چند روایت معتبر» کاری از گروه اجتماعی و اقتصاد شبکه دو سیما به تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمدهادی خفاجی است که تاکنون 13 قسمت از فصل دوم آن با عناوین «شاعران آئینی»، «مداحان نوجوان»، «هیأت خاص»، «بانوان ورزشکار»، «مشاغل اقلام محرمی»، «گروههای جهادی»، «خبرنگاران»، «معماران حرم»، «اشقیاخوان‌ها»، «هنرمندان عاشورایی»، «زندگی با داعش»، «فعالان قرآنی» و «آزادگان» از شبکه دو پخش شده است.

چهاردهمین قسمت «چند روایت معتبر» با موضوع «خواهران شهیدان»، پنجشنبه 26 مرداد ساعت 22:10 روانه آنتن شبکه دو می‌شود و بازپخش آن روز بعد ساعت 17:45 خواهد بود.

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۳۵۵۹
تاریخ: ۱۴۰۲/۵/۲۶     ساعت: ۱۱ : ۵۰
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: هنر و اندیشه       زیرسرویس: هنر و اندیشه
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
  • ٢٠ شوال ١٤٤٥
  • Apr 29 2024