صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش
با مشارکت رایزنی فرهنگی کشورمان در ژاپن صورت گرفت؛

تندیس «قهرمان گمنام» به شهردار هیروشیما اهدا شد

در سالگرد بمباران اتمی هیروشیما تعدادی از جانبازان و هنرمندان در دهمین دوره «جشنواره مردمی فیلم صلح و دوستی ایران و هیروشیما» شرکت کردند.

به گزارش جهانی پرس از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، در سالگرد بمباران اتمی هیروشیما ژاپن و به دعوت گروه صلح طلب (موست) هیروشیما، تعدادی از جانبازان و هنرمندان به همراه برخی از اهالی موزه صلح تهران در دهمین دوره «جشنواره مردمی فیلم صلح و دوستی ایران و هیروشیما» شرکت کردند.

در این سفرکه به مناسبت بیستمین سالگرد روابط ایجاد شده بین جانبازان شیمیایی ایران و صلح‌طلبان هیروشیما و نیز دهمین سالگرد برپایی جشنواره فیلم صورت گرفت، گروه ایرانی طی دیدار با شهردار هیروشیما، تندیس شهید دریاقلی سورانی را به دست جانباز محسن ضرغامی به شهردار و سه نفر از اعضای گروه «موست» اهدا کردند.

 در حاشیه مراسم یادبود فاجعه بمباران اتمی هیروشیما، محسن شریفیان به عنوان هنرمند نوازنده به اجرای قطعاتی از موسیقی جنوبی پرداخت که مورد توجه حضار قرار گرفت.

همچنین، فیلم‌های «یدو»، «درخت گردو»، «موقعیت مهدی» و «معجزه بناسان» در دو شهر توکیو و هیروشیما به نمایش درآمد و مورد نقد و بررسی مخاطبان ژاپنی قرار گرفت.

 نمایش این چهار فیلم ایرانی در دو برنامه متفاوت (جشنواره صلح و دوستی ایران و هیروشیما) در شهر هیروشیما و بصورت مجزا با نام (هفته فیلم‌های ایرانی) در شهر توکیو انجام شد.

پشتیبانان اصلی برگزاری این جشنواره‌ها گروه صلح طلب «موست» از هیروشیما، موزه صلح تهران و حوزه هنری انقلاب اسلامی بودند و این رویداد فرهنگی با مساعدت سفارت ایران در توکیو و  رایزن فرهنگی ایران در این کشور صورت گرفت.

گفتنی است در این سفر محمدمهدی دادمان (مدیر فرهنگی)، پرویز پرستویی (بازیگر)، محمدحسین مهدویان (کارگردان و بازیگر)، هادی حجازی‌فر (کارگردان و بازیگر)، مالک سراج (بازیگر)، احمد یوسف‌زاده (نویسنده جانباز و آزاده)، مهرداد افراسیابی (فیلمبردار)، عادل معمارنیا (فیلمبردار)، محسن شریفیان (موسیقیدان و نوازنده)، حبیب احمدزاده (نویسنده و کارگردان)، زینب احمدزاده (نویسنده) و بیژن عبدالکریمی (نویسنده و استاد فلسفه دانشگاه) حضور داشتند.

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۳۶۲۵
تاریخ: ۱۴۰۲/۵/۲۸     ساعت: ۱۱ : ۳۹
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: هنر و اندیشه       زیرسرویس: هنر و اندیشه
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
  • ٢٠ شوال ١٤٤٥
  • Apr 29 2024