صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش
نخستین نشست کتاب‌خوانی با حضور مولف و راویان کتاب 'مواجهه با کوه یخ در اتاق شماره ۴' برگزار شد؛

راویان کتاب روایت می کنند

هر چند مسائل و مشکلات بشر به اندازه پیشرفتش رشد کرده اما انسان پیشرو نیز برای حرکت رو به جلو به دنبال راهی است تا آگاهی بخشی بیشتری داشته باشد و یکی از بهترین کارها در این رابطه انتشار کتاب است.

به گزارش جهانی پرس از صبای سلامت، روز یکشنبه همزمان با آغاز چاپ سوم کتاب مواجهه با کوه یخ در اتاق شماره ۴، در نخستین برنامه نشست کتاب‌خوانی بخش‌هایی از این کتاب نیز توسط راوی خوانده شد.
به این بهانه با یکی از اعضای گروه درمانی نیز که ۷ سالی می‌شود از مراجعان مولف کتاب هستند به گفتگو نشستیم. نظر شما را به این گفتگو دعوت می‌کنم.

وی در پاسخ به چرایی برگزاری این نشست توضیح می‌دهد که هدف اصلی این جلسه به‌دنبال هدف اصلی خود کتاب است که آگاهی‌رسانی است.

این راوی می‌گوید: بسیاری از مراجعه‌کنندگان از این روش درمانی نتیجه گرفتند و ما هم به عنوان کسانی که از این شیوه درمان استفاده کرده‌ایم سعی‌مان بر این بود که در کتاب تجارب و روند و آموزه‌های خودمان و تغییراتی که در ما ایجاد شده را به دیگران ارائه دهیم و قدمی برای آگاهی دیگران نیز برداریم.

این روایتگر اظهار می‌کند که برگزاری این نشست‌ها حاوی این پیام است که راه درمان و بهبود و نجاتی وجود دارد.

وی در ادامه می‌گوید: مراجعه‌کنندگان با علائم مختلفی به روان درمانگر مراجعه می‌کنند، کسی ممکن است علائمی همچون خشم، اضطراب، هراس داشته و یا حتی دارای مشکلات جسمی و علائم سایکوسوماتیک باشد. همه این‌ها علامت و نشانه مسئله‌ای در روان افراد که با آنالیز درمانگر ریشه‌یابی می‌شود.
روان درمانگر بر اساس آنالیز ریشه‌ها؛ این علائم را تشخیص می‌دهد و در قالب آن رویکرد درمانی خاص که رویکرد تحلیلی با نگاه به روان درمانی کلاسیک است درمان را پیش می‌برد.

این روایتگر کتاب اظهار می‌کند؛ روش تحلیلی یکی از دشوارترین روش‌های درمان است به سبب اینکه بسیار پیچیده و زمانبر است و در ایران تعداد بسیار کمی از درمانگران از این روش استفاده می‌کنند.
البته در دنیا هم همین گونه است زیرا هم دشوار و سخت است و هم این که کمتر شناخته شده است.
وی در پاسخ به اینکه آیا در این روش از دارو هم استفاده می‌شود، می‌گوید: همانطور که می‌دانید روانکاوی بدون استفاده از دارو است، اما در کنار آن با توجه به علائم مراجعه کننده ممکن است دارو توسط روانپزشک نیز تجویز شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این نشست‌ها ادامه دارد؟ می گوید: این اولین نشست کتابخوانی است که یکی از روایت‌های کتاب توسط راوی خوانده می‌شود و به سوالات مدعوین پاسخ داده می‌شود.
بعد از آن ۱۳ نشست دیگر به صورت ماهی یکبار برگزار می‌شود که راویانش در آن نشست‌ها کتاب می‌خوانند و به پرسش‌ها پاسخ می‌دهند.

وی با بیان اینکه روایت‌گر‌ها تجارب خودشان را تحت نظر روان درمانگر به رشته تحریر در می‌آورند، می گوید: این کتاب علاوه بر اینکه به شدت جذاب و خواندنی است به طوری که در مدت کوتاهی به چاپ سوم رسیده، تمایزاتی نسبت به دیگر کتاب‌های روانشناسی و روانکاوانه نیز دارد، چرا که در ترجمه‌های خارجی هم فقط روانشناس یا رواندرمانگر از زبان خودش نکاتی را می‌گوید، در صورتی که در این کتاب علاوه بر اینکه مسائلش مربوط به مردم ایران و بومی است از زبان خود مراجعین نیز مطالب بیان شده و بازخوردهای بسیار خوبی نیز بر همین اساس از این کتاب گرفته شده است‌.
بسیاری از افراد با روایت‌های کتاب همزادپنداری کرده‌اند و مسائل و مشکلات خودشان را در متون و روایت‌های مختلف آن مشاهده و پیدا می‌کنند.

این مراجعه کننده به روان درمانگر معتقد است هر فردی نیاز دارد این کتاب را مطالعه کند و قطعاً مسیر و راهی را در این کتاب برای حل مسائلش پیدا می‌کند. خواندن این کتاب فواید بسیاری را به همراه دارد که اولینش پویایی ذهن است.

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۳۶۳۳
تاریخ: ۱۴۰۲/۵/۲۸     ساعت: ۱۴ : ۳۵
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: هنر و اندیشه       زیرسرویس: هنر و اندیشه
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
  • ٢٠ شوال ١٤٤٥
  • Apr 29 2024