صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

بیانیه «جعفر پناهی» در حمایت از آزادی «لیلا نقدی‌پری» با بازتاب‌های گسترده‌ای در جهان مواجه شد

بیانیه «جعفر پناهی» در حمایت از آزادی «لیلا نقدی‌پری» طراح صحنه و لباس فیلم سینمایی «سه رخ» از ساخته‌های این کارگردان سرشناس سینمای ایران، با بازتاب‌های گسترده‌ای در رسانه‌های معتبر دنیا و رویدادهای مطرح سینمای جهان، نهادها و آکادمی‌های برجسته فیلم اروپایی مواجه شد.

به گزارش جهانی پرس، «جعفر پناهی» در بیانیه‌ای اعلام کرد که «لیلا نقدی‌پری» در سالگرد درگذشت «مهسا امینی» دستگیر شده است. پیگیری‌های همسرش «مجید برزگر»، کارگردان و تهیه‌کننده سینما و همچنین گروهی از اهالی سینما به هیچ نتیجه‌ای نرسیده است.
این کارگردان مطرح سینمای ایران در ادامه این بیانیه نوشته است: لیلا به آسم و بیماری خودایمنی مبتلاست و باید روزانه داروهایش را مصرف کند. آنها تا یک هفته، حتی داروهایش را به او نداده بودند. نگران لیلا و نگران سینمای ایران هستم.
بیانیه «جعفر پناهی» در حمایت از آزادی «لیلا نقدی‌پری» طراح صحنه و لباس سینمای ایران در مجله بین‌المللی «ورایتی» Variety، مجله معتبر «اسکرین دیلی» Screen Daily، روزنامه آلمانی «تگ اشپیگل» Tag Esspiegel، سایت معتبر سینمایی «آی.ام.دی.بی» IMDB و همچنین ائتلاف بین‌المللی فیلمسازان در معرض خطر ICFR، جشنواره بین‌المللی فیلم «روتردام» Rotterdam، جشنواره بین‌المللی فیلم مستند «آمستردام» (ایدفا) IDFA، آکادمی فیلم اروپا، جشنواره بین‌المللی فیلم «برلین» Berlinale، آکادمی فیلم پرتغال، آکادمی فیلم مستقل بلاروس، آکادمی فیلم کاتالان در اسپانیا، آکادمی فیلم آلمان، آکادمی فیلم ایسلند، آکادمی فیلم لوکزامبورگ، آکادمی فیلم اوکراین و ... بازتاب‌های گسترده‌ و قابل توجهی داشت و به امضای این رویدادهای مطرح سینمای جهان، نهادها و آکادمی‌های برجسته فیلم در دنیا رسیده است و آنها در پیامی خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط «لیلا نقدی‌پری» طراح صحنه و لباس سینمای ایران شدند.
جشنواره بین‌المللی فیلم «برلیناله» Berlinale در کشور آلمان نیز اعلام کرد که «در یک فراخوان متحد با سایر نهادهای صنعت فیلم، برای آزادی فوری و بدون قید و شرط لیلا نقدی‌پری طراح صحنه و لباس سینمای ایران می‌ایستد».
 

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۴۶۹۹
تاریخ: ۱۴۰۲/۷/۸     ساعت: ۲۰ : ۴۴
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: هنر و اندیشه       زیرسرویس: هنر و اندیشه
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
  • ٢٣ شوال ١٤٤٥
  • May 02 2024