صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش
وزیر فرهنگ:

احداث حریم در تئاترشهر آغاز رفع دغدغه اهالی فرهنگ و هنر است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه آئین عملیات اجرایی مجموعه تئاترشهر در جمع خبرنگاران، گفت: احداث حریم در مجموعه تئاترشهر آغاز رفع یک دغدغه اهالی فرهنگ و هنر است.

به گزارش جهانی پرس از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی با تاکید بر این مطلب، افزود:  مطالبه بیش از سی ساله را که گاهی موجب اتفاقات ناگواری و نگرانی برای امنیت مخاطبان و هنرمندان  می‌شد، با همت دوستان در مجموعه های همکار آغاز شد.

وی اصحاب تئاتر را از شریف‌ترین و اصیل‌ترین اقشار هنری دانست و تصریح کرد: تئاتر هنر پایه به‌شمار می‌آید، به صورتی که در سینما، تلویزیون و در بسیاری از گونه‌های نمایشی هنرمندان نمایشی کار را آغاز و ادامه داده‌اند.

اسماعیلی بنای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را حمایت جدی از هنرمندان تئاتر اعلام کرد و گفت: هر موضوعی که در چهارچوب قانون و مقررات به رونق بیشتر هنر بینجامد حمایت می‌کنیم و هیچ محدودیتی در این عرصه نداریم.

وزیر فرهنگ ادامه داد: هیچ نگاه کوته‌بینانه که موجب ایجاد مشکل برای اهالی هنر شود، در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وجود ندارد؛ مگر در جایی که اصل کار دچار خدشه شود.

اسماعیلی از حضور بهترین افراد هنری در بخش تئاتر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد و گفت:  امروز بهترین افراد در مجموعه‌ها و پهنه‌های مختلف هنری در وزارتخانه از جمله تئاتر شهر، بنیاد رودکی، فرهنگسرای نیاوران و... با هدف رفع مشکلات هنرمندان مشغول خدمت هستند.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آغاز عملیات اجرایی حریم هنری مجموعه تئاترشهر اقدامی نمایشی نیست و آیا نظارت بر ساخت و اتمام کار این طرح پیش‌بینی شده است، گفت: هرجای شهر و کشور هم که امکان کار نمایشی وجود داشته باشد اما در وسط شلوغ‌ترین معابر کشور چنین کاری سخت است مگر اینکه آن شخص بسیار هنرمند باشد.

وی زمان‌بندی یکساله را برای اتمام این طرح اعلام کرد و افزود: این زمان‌بندی از امروز آغاز می‌شود، تاکید کردم کیفیت کار  و رعایت نکات دقیق فدای  سرعت کار نشود و همه نقدینگی لازم برای این طرح در اختیار پیمانکار آن قرار گرفته است  و در مقابل دیدگان اهالی فرهنگ و هنر و مردم عزیز اتفاق خواهد افتاد.

اسماعیلی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه برنامه‌های خاص دولت سیزدهم برای حمایت از هنرمندان به‌ویژه هنرمندان تئاتر چیست، گفت: میزان و حجم کاری هنری انجام شده در سال ۱۴۰۰ را با سال ۱۴۰۱ مقایسه کنید؛ این تفاوت بیش‌از شش برابر بوده و آمار اعلام شده بر اساس اعداد و ارقام روشن است.

وی از آغاز به کار تئاتر منطقه‌ای خبر داد و گفت: تئاتر منطقه‌ای ابتکاری بود که از سال گذشته آغاز شده و موجب رونق تئاتر در سرار کشور شده است.

عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، با بیان اینکه فرهنگ و هنر محدود به تهران نیست، تاکید کرد: تهران منطقه‌ نمادین کار است  و هنر برای همه ایرانیان است.
 
 
شناسنامه


کدخبر: ۳۴۸۸۱۵
تاریخ: ۱۴۰۲/۱۰/۲     ساعت: ۱۵ : ۳۹
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: هنر و اندیشه       زیرسرویس: هنر و اندیشه
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
  • ٢٧ شوال ١٤٤٥
  • May 06 2024