صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

مرگ ۵ هنرمند، خبرهایی از حج و حادثه تلخ «سلمان فارسی»

خط و نشان سنگین عربستان برای حج، مرگ ۵ هنرمند، اکران یک فیلم ایرانی در لبنان، حواشی بی‌پایان بازیگر معروف، ماجراهای فستیوال «کوچه»، اتهام دزدی به نویسنده مطرح، آخرین وضعیت «سند ملی مسجد»، تورِ انتخاباتی خبرنگاران در جام جم، روایتی از آذین‌بندی محله قدیمی تهران با بیش از ۶ دهه قدمت، داستان گنجینه‌هایی که هرگز پیدا نشدند، مراسم تحویل سال و شب‌های احیا در اماکن تاریخی، حادثه تلخ در سریال «سلمان فارسی» و... از جمله اخبار این هفته فرهنگی هنری ایسنا بودند.

به گزارش جهانی پرس از ایسنا، سازمان حج و زیارت در نخستین روز از هفته‌ای که گذشت از آغاز ثبت‌نام حج ۱۴۰۳ از روز یکشنبه خبر داد؛ خبری که با استقبال گسترده روبه‌رو شد و در کمتر از ۳ ساعت بعد از شروع ثبت نام، حدود ۲۸ هزار نفر از متقاضیان، کاروان خود را قطعی کردند. البته روز چهارشنبه نهم اسفندماه، معاون سازمان حج و زیارت اعلام کرد که تعداد ثبت‌نام‌کنندگان به حدود ۷۰ هزار نفر رسیده است.

خط و نشان سنگین عربستان برای حج

از طرفی عربستان سعودی به زائران کشورهای دیگر و ساکنان خارجی مقیم این کشور هشدار داد که در مراسم حج آینده بدون مجوزهای لازم شرکت نکنند، وگرنه مشمول مجازات‌های سخت خواهند شد.

زمان اعزام‌های رمضان و نوروز به عراق اعلام شد

معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت نیز جزییاتی از اعزام زائران در ماه‌های شعبان و رمضان و تعطیلات نوروز به عتبات عالیات عراق را اعلام کرد.

شفاف‌سازی درباره لغو ویزای گروهی روسیه و ایران

از سوی دیگر، نماینده وزارت توسعه اقتصادی روسیه در ایران هر گونه مشکل در اجرای لغو ویزای سفرهای گروهی بین ایران و روسیه را رد کرد. همچنین، مقام دیگر این وزارتخانه از تمدید و جاری بودن توافق‌نامه لغو روادید گروهی بین دو کشور در سال ۲۰۲۴ خبر داد.

انتقاد از ساعت کار نمازخانه‌های بین‌راهی و دستور رئیس‌جمهور درباره معضل زباله

عزت‌الله ضرغامی از زمان محدود فعالیت مساجد و نمازخانه‌های بین‌راهی و کمبود تابلوهای معرفی و راهنمایی اماکن تاریخی و گردشگری در جاده‌ها انتقاد کرد و از دستور رئیس‌جمهور درباره حل مصیبت زباله در اطراف اماکن گردشکری خبر داد. 

مراسم تحویل سال و شب‌های احیا در اماکن تاریخی

با تشریح دستورالعمل فعالیت اماکن تاریخی در نوروز ۱۴۰۳ که مقارن با ماه رمضان است، طرح نوروزی اماکن تاریخی از ۲۴ اسفندماه آغاز می‌شود.

رشد چشمگیر سفر ایرانی‌ها به ترکیه

آمار گردشگران خارجی که در ماه نخست سال جدید میلادی به ترکیه سفر کرده‌اند، از افزایش چشمگیر سفر ایرانی‌ها به این کشور حکایت دارد.

تهدید یک میراث جهانی با کاشت گل نرگس!

یک‌ کنشگر میراث فرهنگی در استان فارس از اقداماتی برای زیر کشت بردن حدود ۳۰ هکتار از عرصه و حریم شهر باستانی بیشاپور خبر داد؛ منطقه‌ای که سال ۱۳۹۷ با پرونده «چشم‌انداز یا محور ساسانی استان فارس» در یونسکو ثبت جهانی شده است.

مرگ ۵ هنرمند

در هفته‌ای که گذشته فرهنگ و هنر ایران به سوگ پرویز ربیعی از پیشکسوتان عرصه دوبله و معین محمودزاده بازیگر جوان نشست.

همچنین «کنت میچل» بازیگر کانادایی فیلم‌هایی چون «پیشتازان فضا» و «کاپیتان مارول» به دلیل عوارض ناشی از بیماری «ALS» و «پاملا سالم» که به خاطر بازی در نقش خانم مانی پنی در فیلم «دیگر هرگز نگو هرگز» از سری فیلم‌های جیمز باند حضور داشت از دنیا رفتند.

مراسم تشییع و خاکسپاری پرویز ربیعی صبح دوشنبه با حضور خانواده و جمعی از پیشکسوتان و دوستداران و اهالی دوبله در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) برگزار شد و پیکر این هنرمند در جوار احمد رسول‌زاده ـ دیگر دوبلور فقید ایرانی ـ آرام گرفت. همچنین مراسم خاکسپاری پردیس افکاری از بازیگران سینما که روز پنجشنبه سوم اسفند از دنیا رفته بود در همین روز انجام شد و پیکر او در کنار مهری ودادیان (بازیگر) به خاک سپرده شد.

خاکسپاری یک هنرمند در بی‌خبری

یک مستندساز و پژوهشگر حوزه انیمیشن نیز از زمان مراسم ترحیم یکی از پیشگامان انیمیشن عروسکی که در تنهایی از دنیا رفته، خبر داد.

اکران یک فیلم ایرانی در لبنان

نمایش عمومی فیلم سینمایی «ضد» به کارگردانی امیرعباس ربیعی در کشور لبنان آغاز شد.

مرگ ۲ نفر در حادثه تلخ سریال «سلمان فارسی»

فرو ریختن آوار در محل فیلمبرداری سریال «سلمان فارسی» در شمال شاهرود جان دو هنرور را گرفت.

ویدیویی از حضور مصطفی زمانی در یک سریال عرب‌زبان

سریالی عرب‌زبان با عنوان «آمرلی» (Amerli) با بازی مصطفی زمانی در کنار مجموعه‌ای از بازیگران خارجی آماده انتشار است.

ساترا به ۸ پلتفرم جدید مجوز داد

ساترا به هشت سکوی صوت‌ و تصویر فراگیر مجوز اعطا کرد و تعداد سکوهای دارای مجوز از این سازمان به ۴۳۷ سکو رسید.

برنامه‌های طنز نوروزی در ماه رمضان چگونه‌اند؟

مدیر رادیو صبا به تشریح ویژه‌برنامه‌های این شبکه برای نوروز ۱۴۰۳ پرداخت و تاکید کرد: با توجه به اینکه ماه مبارک رمضان و نوروز با یکدیگر مقارن شده‌اند، لازم بود برای هر دو مناسبت برنامه متناسب تولید کنیم.

توجه بیشتر صداوسیما به سریال‌های تاریخی

رئیس صداوسیما در پشت‌صحنه سه سریال تاریخی در شهرک سینمایی تلویزیونی ایران حاضر شد و از توجه ویژه به ساخت سریال‌های تاریخی در تلویزیون سخن گفت.

حواشی بی‌پایان بازیگر معروف

«ژرار دوپاردیو» بازیگر سرشناس فرانسوی که به اتهام تجاوز تحت بازجویی قرار دارد با یک اتهام آزار و اذیت جنسی دیگر روبه‌رو شد.

گردهمایی سازندگان «پایتخت» در یک افتتاحیه

مراسم افتتاحیه نمایشگاه نقاشی‌های سیروس مقدم در حالی برگزار شد که میزبان هنرمندان سینمایی، تجسمی و همچنین بازیگران سریال «پایتخت» بود.

گالری‌گردی در هفته‌های پایانی سال

گالری‌گردی این هفته با نمایشگاه‌های جدید همراه شده است؛ نمایشگاه‌هایی که به استقبال نوروز رفته‌اند.

ماجراهای فستیوال «کوچه»

فستیوال موسیقی «کوچه» هرساله در بوشهر برگزار می‌شود؛ امسال هم این رویداد مستقل به همت تعدادی هنرمند و هنردوست برگزار شد، اما درست در شب اختتامیه بنابر دلایل نامعلوم لغو شد.

هند میهمان ویژه نمایشگاه کتاب تهران شد

همچنین رئیس سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از انتخاب هند به عنوان میهمان ویژه این نمایشگاه خبر داد.

ادبیات و هنر ایران در مسقط

ادبیات و هنر معاصر ایران در بیست‌وهشتمین نمایشگاه کتاب مسقط حضور دارد. در این نمایشگاه ترجمه‌های آثاری از عباس کیارستمی، حمیدرضا صدر، عباس معروفی و... عرضه شده است.

اتهام دزدی به نویسنده مطرح

«الیف شافاک» نویسنده شناخته‌شده ترکیه‌ای به سرقت بخش‌هایی از کتابی در سال ۱۹۹۰ و استفاده از آنها در رمان پرفروش خود «شپش پالاس» شده است.

انتقاد از واکنش‌هایی در حد برگزاری جلسه

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از شرکت در اجلاس وزرای اطلاع‌رسانی کشورهای همکاری‌های اسلامی برای غزه، تاکید کرد: صورت خوشی ندارد که در قلبِ جهان اسلام، ۳۰ هزار فلسطینی کشته شوند و واکنش‌ها در حد برگزاری جلسات و ابراز همدردی باشد.

جزئیات برگزاری جشنواره بین‌المللی «أنا من حسین»

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی عاشورا با بیان اینکه از ظرفیت عاشورا در دنیا می‌توان بهره برد جزئیات برگزاری جشنواره بین‌المللی «أنا من حسین» را تشریح کرد.

پیشنهادهایی برای خواندن:

باز شدن پای اسباب‌بازی به زندگی بزرگسالان

روایتی از آذین‌بندی محله قدیمی تهران با بیش از ۶ دهه قدمت

«بحران بازیگر» در راه است

تورِ انتخاباتی خبرنگاران در جام جم!

یک روایت شیمیایی از جنگ

تشکیل «اتحادیه کشورهای فارسی‌زبان»

داستان دختری با دستان آبی در خیابان انقلاب

وقتی بازی‌ها تفکیک جنسیت شدند‍

آخرین وضعیت «سند ملی مسجد»

مصاحبه به شرط زبان فارسی!

پذیرایی از کودک در عروسی با لگد!

گنجینه‌هایی که هرگز پیدا نشدند

لوریس چکناواریان: می‌خواستم برای مریم میرزاخانی آهنگ عاشقانه بسازم اما نشد!

شناسنامه


کدخبر: ۳۵۵۰۰۰
تاریخ: ۱۴۰۲/۱۲/۱۱     ساعت: ۹ : ۳۱
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: هنر و اندیشه       زیرسرویس: هنر و اندیشه
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
  • ٢٠ شوال ١٤٤٥
  • Apr 29 2024