صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

از «گنج شایگان» تا «رهبران استقلال» با شبکه افق

مجموعه‌ای از مستند‌های تک قسمتی یا مجموعه مستند با موضوعات اجتماعی، فرهنگ مقاومت و تاریخی در این هفته از شبکه افق سیما پخش می‌شود.

به گزارش جهانی پرس از  روابط عمومی سیما مجموعه‌ای از مستند‌های تک قسمتی یا مجموعه مستند با موضوعات اجتماعی، فرهنگی و تاریخی در این هفته از شبکه افق سیما پخش می‌شود.

مجموعه مستند سه قسمتی «گنج شایگان» از دیگر مستندهای آماده شده شبکه افق است که در هر یک از قسمت‌ها به یکی از ظرفیت‌های اقتصادی کشور می‌پردازد. این مجموعه مستند شنبه تا دوشنبه این هفته ساعت ۱۶ به روی آنتن خواهد رفت.

«رهبران استقلال» نام دیگر مستند شبکه افق است. مجموعه‌ای هشت قسمتی که هر قسمت از آن به یکی از رهبران بزرگ ضد استعماری جهان و مبارزات آنها برای استقلال طلبی می پردازد. تهیه کننده و کارگردان این مجموعه وحید فرجی است. این مجموعه مستند شنبه تا پنجشنبه ساعت ۲۱ از قاب شبکه افق سیما پخش می‌شود.

مجموعه مستند «پازل» یکی دیگر از تولیدات شبکه افق است که توسط گروه مستند این شبکه تولید شده است. مستند «پازل» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی روح‌الله رحیمی تولید شده و در هر قسمت به بیان دستاوردهای علمی، فناوری و صنعتی کشور در تمام حوزه‌ها می‌پردازد. علاقه‌مندان می‌توانند این مجموعه مستند را شنبه تا پنجشنبه ساعت ۱:۳۰ بامداد و ۱۳ ظهراز قاب افق سیما به تماشا کنند.

مستند «سفر قند» با سفر به بوشهر و بازدید از موزه پزشکی، کشتی‌سازی، نیروگاه اتمی، پایگاه ششم شکاری، جزیره خارگ، موزه مقاومت و منزل رئیسعلی دلواری، ناو شهید سلیمانی، گفت‌وگو با علما، مورخین، اساتید قرآن، خلبانان، پزشکان، دریانوردان ضمن معرفی تاریخ پر افتخار کشور ایران در خطه بوشهر به معرفی و نقش انسان‌های مهم در هر جامعه‌ای پرداخته و با محوریت ملاک اهمیت انسان‌ها و وقایع به گفت‌وگو می‌نشیند. در این مستند هر روز داستان‌های جذابی به تصویر کشیده شده و با نگرشی صحیح به موضوع انسان مهم، سخن جدیدی به میان می‌آید.

این مستند به تهیه‌کنندگی امین سلمان‌زاده و کارگردانی علی صالحی است که از شنبه مورخ ۱۲ اسفندماه ساعت ۱ بامداد، ۵:۳۰ و ۱۵:۳۰ پخش خواهد شد.

مستند «مردی با کیف قرمز» به نویسندگی و کارگردانی مجید رستگار است که در این مستند با روایتی متفاوت و ترکیب آرشیو، کلاژ موشن و بازسازی با این ساختار فرمی جذاب و مناسب به روایت قصه زندگی مردی پرداخته که آلمان در هم شکسته، ورشکسته و فرو پاشیده بعد جنگ جهانی اول در میانه قرن بیستم را در چند سال نجات می‌دهد و تبدیل به یکی از مهمترین قطب‌های اقتصادی جهان می‌کند؛ آلمانی که بعد از جنگ جهانی اول باید به اندازه تمام ذخایر طلای دنیا به کشورهایی که مورد تهاجم قرار داده بود غرامت پرداخت می‌کرد

علاقه‌مندان می‌توانند این مستند را جمعه ساعت ۱۷ و تکرار آن را روز بعد ساعت ۱۴:۳۰ از قاب شبکه افق تماشا کنند.

مجموعه مستند «یه لقمه نون» با روایتی از کسب درآمد حلال، به عنوان الگویی برای جوانان در انتخاب شغل و طریقه کسب روزی حلال خود شنبه تا جمعه این هفته ساعت ۳ به روی آنتن افق می‌رود.

مجموعه مستند «ضد» تلاش می‌کند در هر قسمت با طرح یک موضوع ظاهرا کم اهمیت، به جنگ کلیشه‌های ذهنی مردم درباره محیط پیرامونشان برود . چرا که ضدیت با کلیشه‌ها ‌کلید دیدن وقایع جهان از دریچه‌ای جدید است.

هر قسمت از این مجموعه مستند به موضوع متفاوتی مثل آلودگی هوا، آلودگی های نوری، حیوانات خانگی، صنایع جنگ و غیره پرداخته و می‌کوشد مردم را وادار کند که نگاه متفاوت‌تری داشته باشند. در فصل سوم تلاش دارد از تسلط زیست مجازی بر زندگی انسان‌ها بگوید.

مخاطبان می‌توانند قسمت دهم این مجموعه مستند را جمعه ساعت ۱۹ به روی آنتن افق سیما می‌رود.

مستند «ایرانگرد» هم جمعه همین هفته ساعت ۲۳ پخش خواهد شد. این مستند نگاهی متفاوت در معرفی طبیعت بکر شهرهای مختلف کشور و زندگی در میان عشایر و مردمان ییلاقی و غارنشین شهرها و روستاهای ایران برای مخاطبان دارد.

شناسنامه


کدخبر: ۳۵۵۰۴۹
تاریخ: ۱۴۰۲/۱۲/۱۳     ساعت: ۹ : ۵۲
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: هنر و اندیشه       زیرسرویس: هنر و اندیشه
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
  • ٢٠ شوال ١٤٤٥
  • Apr 29 2024