صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

' رویش امید' در هفته درختکاری

فرهنگسرای سلامت همزمان با فرا رسیدن روز درختکاری، ویژه‌برنامه‌ ای برای کاشت نهال برگزار می‌کنند.

ویژه‌برنامه « رویش امید » با هدف کاشت درخت و ارج نهادن به این روز و همچنین انتقال و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت میان نسل جوان برگزار می‌شود.
به گزارش جهانی پرس از روابط عمومی فرهنگسرای سلامت ،  این برنامه در  روز دو‌شنبه ۱4 اسفند همزمان با روز درختکاری و میزبانی خانواده شهیدحاج احمد گلبان شهید دفاع مقدس، خانواده شهدای مدافع حرم و ایثارگران و مسئولان منطقه‌ای و محله برگزار خواهد شد.
روزهای تقویم پر از مناسبت‌هایی است که هریک معنی و مفهوم ویژه‌ای را القا می‌کند. آخرین ورق‌های تقویم، واپسین روزهای زمستان را گوشزد می‌کند و بهار را نوید می‌دهد. در لابه‌لای ورق‌های آخر تقویم 15اسفند هفته درختکاری نامگذاری شده است؛ روزی که قرار است به سوی طبیعت دست دوستی دراز کنیم و هریک به نوبه‌خود از برقراری پیوند با طبیعت سهمی داشته باشیم.
این سنت مثبت و زیبا امروزه به صورت سازمان یافته و تحت نام روز درختکاری شناخته شده و انجام می‌شود.در حال حاضر ، در روز درختکاری مردم می توانند نهال هایی که در پارک ها و فضاهای سبز عمومی از طرف نهاد‌های دولتی به صورت رایگان در اختیار داده می شود را در جنگل‌ها، پارک‌های جنگلی، بافت فضای سبز بیرون شهر و فضاهایی که امکان کاشت درخت در آن وجود دارند بکارند. این حرکت جمعی با توجه به امکان کاشت حجم بالای درختان در این روز، می تواند تأثیر بسیار مثبتی در تقویت بافت گیاهی داشته باشد و علاوه بر این، بیش از پیش توجه مردم را به محیط زیست، درختان  و اهمیت آن‌ها جلب کند.
این برنامه روز دوشنبه 14 اسفند ماه 1402 در بوستان نوفل لوشاتو  برگزار می شود.
علاقه مندان جهت کسب اطلاعات و شرکت در این ویژه برنامه می توانند به بوستان نوفل لوشاتو ، واقع در خیابان دلاوران، آزادگان شمالی، جنب فرهنگسرای سلامت   مراجعه و یا با تلفن 77496138  و 77241474 تماس حاصل نمایند.

شناسنامه


کدخبر: ۳۵۵۰۷۳
تاریخ: ۱۴۰۲/۱۲/۱۳     ساعت: ۱۴ : ۵۰
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: هنر و اندیشه       زیرسرویس: هنر و اندیشه
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
  • ٢٠ شوال ١٤٤٥
  • Apr 29 2024