صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

کرسی «آینده دین؛ نقد ایده پایان دین» با ارائه قاسم پورحسن برگزار می شود

به همت معاونت پژوهشی دانشگاه علامه طباطبایی و همکاری دبیرخانه هیئت حمایت از کرسیهای نظریه پردازی، نقد و مناظره کرسی «آینده دین؛ نقد ایده پایان دین» توسط قاسم پورحسن درزی، عضو هیئت علمی گروه فلسفه دانشکده ادبیات فارسی و زبانهای خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برپا می شود.

به گزارش جهانی پرس، حسین کلباسی اشتری، عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی، سیدجواد میری عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی به عنوان ناقد و محسن حبیبی عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی مدیریت جلسه را برعهده دارند.
نشست یادشده سه شنبه 22 اسفندماه از ساعت 10 الی 12 در سالن شهید مطهری دانشکده ادبیات فارسی و زبانهای خارجی دانشگاه علامه طباطبایی به صورت مجازی و حضوری برگزار می شود.
علاقه مندان می توانند از طریق https://meeting.atu.ac.ir/ch/korsi1  از طریق فضای مجازی این نشست را مشاهده کنند.
یادآور می‌شود، به تازگی کتاب دین پژوهی و آینده دیناز قاسم پورحسن استاد فلسفه دانشگاه علامه طباطبایی و زهرا حاجی شاه‌کرم به همت انتشارات صراط منتشر شد.
فرض اصلی کتاب، تداوم دین و نقش یگانۀ آن در حیات انسانی است لیکن پرسش احتمالی به بی‌شکلی یا صورت متعّین آن بازمی‌گردد. دین برای بقا و تداوم باید به همسخنی با انسان و نیازهای بنیادین او روی بیاورد. اگر جهان آینده را با سیطرۀ تفکر متاورسی یا شکلی از آن بدانیم، در آن صورت دین چگونه تداوم یافته و چه هویت و نقشی خواهد داشت؟ نویسندگان معتقدند حقیقت آن است که برغم تمامی پرسش‌ها و احتمالات، دین آینده، انسانی‌تر و اخلاقی‌تر و متواضعانه‌تر خواهد بود. ایدۀ محوری اثر حاضر این است که گوهر دین، پایان‌ناپذیر، قیاس‌ناپذیر و جایگزین‌ناپذیر است.

شناسنامه


کدخبر: ۳۵۷۲۲۰
تاریخ: ۱۴۰۲/۱۲/۲۱     ساعت: ۱۲ : ۴۴
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: هنر و اندیشه       زیرسرویس: هنر و اندیشه
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
  • ١٩ شوال ١٤٤٥
  • Apr 28 2024