صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

یادگار و امین امام به روایت 'برگی از تاریخ'

مستند' برگی از تاریخ' با محوریت معرفی زندگی و فعالیت های سیاسی مرحوم حاج احمد خمینی فرزند امام خمینی (ره) جمعه ۲۵ اسفندماه ساعت ۲۱ از قاب شبکه تهران تماشایی می شود.

به گزارش جهانی پرس از روابط عمومی شبکه تهران، این برنامه به مناسبت بیست و نهمین سالگرد ارتحال حجت الاسلام سید احمد خمینی (ره) به مدت 20 دقیقه تقدیم نگاه مخاطبان می شود.
حجت‌الاسلام سید احمد خمینی در ۲۴ اسفند ۱۳۲۴ خورشیدی در محله پارک اتابکی قم دیده به جهان گشود، او دوران دبستان و دبیرستان حکیم نظامی را در این شهر سپری کرد و سپس برای ادامه تحصیل وارد حوزه علمیه شد.
پس از گذشت چند سال دوره سطوح عالی را پشت سر گذاشت، چنانچه خود در این خصوص می گوید: «سطح را نزد آقایان ابطحی و صادقی، محمد فاضل و آقای سلطانی خواندم.»
سرانجام این یار و مشاور امین امام (ره) در ۲۵ اسفند ۱۳۷۳ به دلیل سکته مغزی در بیمارستان بستری شد و پزشکان علت این اتفاق را عارضه قلبی و تنفسی دانستند که با ایست کامل قلب و تنفس برای لحظاتی همراه و در نهایت سبب سکته مغزی شد.
با وجود تلاش های فراوان گروه پزشکی وی در این روز دیده از جهان فروبست و در جوار مرقد مطهر امام خمینی(ره) به خاک سپرده شد.

شناسنامه


کدخبر: ۳۵۷۳۴۲
تاریخ: ۱۴۰۲/۱۲/۲۴     ساعت: ۱۷ : ۳۵
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: هنر و اندیشه       زیرسرویس: هنر و اندیشه
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
  • ١٩ شوال ١٤٤٥
  • Apr 28 2024