صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

رشد ۳۰۰ درصدی صادرات دارو در تیرماه

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: صادرات دارو در تیرماه ٣٠٠ درصد رشد داشته و این داده بر اساس مجوز‌های داده شده است و باید توجه داشت که صادرات کمک به تولید است چرا که صادرات به کیفیت و تجارت تولیدکننده کمک می‌کند.

به گزارش جهانی پرس - خدیجه حضرتی، سید حیدر محمدی در نشستی با اصحاب رسانه گفت: در حوزه تجهیزات پزشکی برخی اقلام در داخل تولید می‌شوند و برخی اقلام قطعات در داخل مونتاژ می‌شوند و برخی اقلام تجهیزات پزشکی هم وارداتی هستند.
 
وی ادامه داد: آمارنامه دارویی را ٢ هفته پیش منتشر کردیم و بازار دارویی در سال ١۴٠١ بیش از ١٠۶ هزار میلیارد دلار بود که ٩٩. درصد از نظر عددی مربوط به تولید است و این عدد چند سالی بود؛ روی ٩٧ مانده بود که خوشبختانه این عدد حالا به ٩٩ رسیده است.
 
وی افزود: در ارز به دلیل تحریم و انتقال پول مشکلات بسیاری داریم و سیاست سازمان غذا و دارو در وهله اول تامین فرآورده سلامت محور و حمایت از تولید است و جایی که تولید داخل کفایت نکند ما اقدام به واردات می‌کنیم.
 
محمدی گفت: در تامین اقلام سلامت محور وزارت بهداشت به تنهایی نقش ندارد و سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی و بیمه‌ها نقش دارند، همانطور که وزارت جهاد کشاورزی در تامین اقلام غذایی به سایر دستگاه‌ها وابسته است.
 
وی اظهار کرد: در حوزه سلامت کوچکترین اطلاع رسانی نادرست آسیب‌های بسیاری به مردم می‌رساند به عنوان مثال یک اطلاع رسانی نادرست درباره بروز کمبود موجب بروز کمبود خواهد شد.
 
رئیس سازمان غذا و دارو بیان کرد: صادرات دارو در تیرماه ٣٠٠ درصد رشد داشته و این داده بر اساس مجوز‌های داده شده است و باید توجه داشت که صادرات کمک به تولید است چرا که صادرات به کیفیت و تجارت تولیدکننده کمک می‌کند و به برخی کشور‌ها که صادرات نداریم باید بازارسازی کنیم و موضوع مهاجرت کارخانه‌های داروسازی به خارج کشور صحت ندارد، اما برخی تولیدکنندگان سرمایه گذاری برای توسعه کار و ایجاد شعب در خارج کشور دارند.
 
وی درباره مصرف نان کامل توصیه کرد: رسانه‌ها کمک کنند تا فرهنگ استفاده از نان کامل نهادینه شود و یکی از آسیب‌های گوارشی مردم به دلیل مصرف نانی است که کامل نیست و در استان فارس برخی نانوایی‌ها نان کامل پخت می‌کنند و مردم باید از نانوایی نان کامل طلب کنند چرا که این نان برای سلامت افراد مفید است و ما چند ماه پیش شاخص‌ها و استاندارد‌های میزان سموم در موادغذایی را با توجه به میزان مصرف ماده غذایی در ایران بومی سازی کردیم چرا که مثلا میزان مصرف ماده غذایی مانند گوجه با میزان مصرف آن با اروپا متفاوت است و به همین دلیل باید شاخص‌ها بومی باشند.
 
وی افزود: تامین غذا در ایران به عهده وزارت کشاورزی و صمت است و تامین آنزیم‌های مورد استفاده در صنعت نان هم مربوط به حوزه سازمان غذا و دارو نیست.
 
رئیس سازمان غذا و دارو بیان کرد: بیش از ٣٠ هزار IRC دارو و هزار IRC تجهیزات پزشکی داریم و چند صد IRC در حوزه تجهیزات پزشکی داریم و صادرات خوبی در حوزه دارو‌های زیست فناوری داریم و سرعت تولید دارو‌های زیست فناوری علی رغم سختی تولید آن از دارو‌های شیمیایی پیشی گرفته است.
 
شناسنامه


کدخبر: ۳۴۳۲۵۱
تاریخ: ۱۴۰۲/۵/۱۸     ساعت: ۱۴ : ۳۵
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: فناوری       زیرسرویس: فناوری
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
  • ٢٠ شوال ١٤٤٥
  • Apr 29 2024