صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

نقش مفید تمرینات یوگا در سلامت ریه

یافته‌های جدید محققان دانشگاه هنان چین نشان داد:یوگا و تمرین‌های کنترل تنفس، به همراه تمرینات هوازی، برای بهبود عملکرد ریه در افراد مبتلا به آسم بسیار مفید هستند.

به گزارش جهانی پرس از صدا و سیما، پژوهشگران دریافتند: تمرینات تنفسی و یوگا، به ویژه در ترکیب با تمرینات هوازی، بسیار سودمند است و راه‌های بالقوه‌ای را برای توسعه رویکرد‌های درمانی مؤثر ارائه می‌دهند.
آسم، یک بیماری مزمن ریوی است که حدود ۳۳۹ میلیون نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار داده و با علائمی مانند سرفه، خس خس سینه، تنگی نفس و گرفتگی قفسه سینه همراه است.
در گذشته، ورزش به عنوان یک عامل خطر بالقوه برای افراد مبتلا به آسم در نظر گرفته می‌شد، زیرا اعتقاد بر این بود که منجر به تحریک یا تشدید حملات آسم می‌شود. با این حال، مطالعات اخیر نشان داد؛ ورزش، در واقع می‌تواند عملکرد تنفسی و ظرفیت ورزشی را در بیماران بزرگسال تقویت کند.
محققان، با تجزیه و تحلیل داده‌های حدود ۲ هزار فرد کمتر از ۶۰ سال دریافتند، تمرینات تنفسی و هوازی و یوگا، منجر به بهبود سطوح حجم بازدم اجباری در یک ثانیه، ظرفیت حیاتی اجباری و حداکثر جریان بازدمی شد.
پژوهشگران خاطرنشان کردند: در نظر گرفتن عوامل فردی، مانند سابقه خانوادگی، طول مدت بیماری، و تأثیرات محیطی، هنگام طراحی این مداخلات ورزشی، ضروری است.
دانشمندان افزودند: این یافته‌ها بینش‌های ارزشمندی را برای متخصصان درباره نقش فعالیت‌های ورزشی در مدیریت بیماری آسم، فراهم می‌کنند؛ تطبیق مداخلات با شرایط سلامت جسمی و روانی فردی، برای بهینه سازی نتایج درمان اهمیت بسیار بالایی دارد.
یافته‌های تحقیقاتی در مجله Annals of Medicine منتشر شده اند.

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۳۴۳۴
تاریخ: ۱۴۰۲/۵/۲۳     ساعت: ۱۱ : ۵۹
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: فناوری       زیرسرویس: فناوری
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
  • ٢٠ شوال ١٤٤٥
  • Apr 29 2024