صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

اهدای پروانه بهره‌برداری از شبکه فیبر نوری به ۷ اپراتور

مراسم اهدای پروانه بهره‌برداری از شبکه فیبر نوری به هفت اپراتور با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.

به گزارش جهانی پرس از صدا و سیما در این مراسم اپراتور‌های ایرانسل، شاتل، فناپ تلکام، آسیاتک، پیشگامان توسعه ارتباطات،‌های وب و صبانت پروانه خود را دریافت کردند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این مراسم گفت: ۱۰ سال پیش باید این کار مهم در کشور انجام می‌شد و با تجربه و دانشی که در کشور ایجاد شده است باید کار را با سرعت پیش ببریم تا عقب ماندگی‌ها جبران شود و در این طرح ملی باید همه استانداران، شهرداران، فرمانداران و نیروی انتظامی درگیر شوند.
آقای عیسی زارع پور افزود: از اسفند ۱۴۰۰ طرح توسعه شبکه فیبر نوری را به طور رسمی کلید زدیم و باید تا پایان دولت سیزدهم ۲۰ میلیون پوشش ایجاد شود.
وی اضافه کرد: برای اجرای این طرح ۲۰ هزار میلیارد تومان از محل حق السهم دولت کنار گذاشته‌ایم و اگر لازم باشد ملک هم می‌فروشیم تا این طرح به سرانجام برسد و کار را ادامه خواهیم داد و هر منابعی نیاز داشته باشد تامین می‌کنیم.
آقای زارع پور گفت: در مصوبات شورای عالی فضای مجازی و شورای عالی امنیت ملی هم بر اجرای این طرح ملی تاکید کرده ایم و وزیر کشور به همه استانداران بخشنامه کرده است تا همراهی کنند و در جلسه‌ای که با رئیس سازمان بازرسی کل کشور داشتیم بر پیگیری اجرای این طرح ملی تاکید شد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: جهت‌گیری وزارتخانه به سمت توسعه ارتباطات ثابت است و ما در عین حال از اینترنت همراه هم غافل نشده‌ایم و به نسل پنجم تلفن همراه توجه داریم، زیرا نسل پنجم بدون فیبر نوری معنایی ندارد.
آقای زارع پور گفت: این طرح به توسعه ارتباطات همراه کمک می‌کند و ما باید نسبت ۷۰ به ۳۰ را که به نفع ارتباطات همراه است به نفع ارتباطات ثابت محقق کنیم تا بار شبکه همراه کم شود.
وزیر ارتباطات افزود:با این طرح کسب و کار‌ها و خدمات جدیدی شکل خواهد گرفت که اگر زیرساخت آن نباشد فکر کردن درباره آن امکان ندارد.
آقای زارع‌پور اضافه کرد: امروز پروانه تعهدآوری برای هفت اپراتور به شکل رسمی داده شد و ۳ تا ۴ شرکت هم باقی مانده‌اند که امیدواریم زودتر بپیوندند و ما امسال باید به ۸ میلیون پوشش برسیم و اکنون سه و نیم میلیون پوشش محقق شده است.
وی افزود:علاوه بر شهر‌ها به سراغ روستا‌های پرجمعیت هم خواهیم رفت و تلاش می‌کنیم کار با سرعت انجام شود و ما از همه اپراتور‌هایی که مسئولیت اجرا را به عهده گرفته‌اند تقاضا می‌کنیم که مصاحبه‌های ابهام آمیزی با رسانه‌ها نداشته باشند تا طرح با سرعت بهتری پیش رود.
وزیر ارتباطات گفت: هدف گذاری ما پوشش است و فیبر را تا نزدیکی منازل و کسب و کار‌ها می‌بریم و هر کسی خواست که فیبر به منازلش برود بعد از درخواست طی یک ماه باید این کار محقق شود.
آقای زارع‌پور با قدردانی از رسانه ملی به سبب پیگیری تحقق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند گفت: در بحث فیبر نوری هم باید رسانه ملی با ما همراه شود و اگر فیبر نوری در جایی برقرار شد حس خوب مردم را منتقل کنیم.
وی گفت ما عدالت محوری را در سرلوحه اجرای این طرح قرار دادیم و هم اکنون همان خدمتی که شهروندان ما در شهر‌های بزرگ می‌گیرند دربرخی مناطق کم برخوردار از جمله چارک هم دریافت می‌کنند.

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۳۴۸۷
تاریخ: ۱۴۰۲/۵/۲۴     ساعت: ۱۷ : ۳۴
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: فناوری       زیرسرویس: فناوری
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
  • ٢٠ شوال ١٤٤٥
  • Apr 29 2024