صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

موفقیت شرکت‌های دانش‌بنیان در تامین مهم‌ترین اقلام حوزه پزشکی

روح‌اله دهقانی با اشاره به جسارت جوانان متخصص و توانمند شرکت‌های فناور گفت: امروز شاهد دستاورد‌های ارزشمند شرکت‌های دانش‌بنیان به ویژه در تامین مهم‌ترین اقلام حوزه پزشکی هستیم.

به گزارش جهانی پرس از صدا و سیما، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ روح‌الله دهقانی در سخنانی در آئین رونمایی از چهار محصول دانش بنیان پرمصرف پزشکی با اشاره به تلاش ارزشمند و ثمرآفرین شرکت‌های فناور و شتابدهنده‌هایی که رویکرد نیازمحور دارند و در مسیر تامین اولویت‌های بازار حرکت می‌کنند، گفت: امروز شاهد دستاورد‌های ارزشمند شرکت‌های دانش‌بنیان به ویژه در تامین مهم‌ترین اقلام حوزه پزشکی هستیم.
وی با بیان اینکه جرأت‌مندی و جسارت جوانان متخصص و توانمند شرکت‌های فناور امروز به نقطه‌ای رسیده است که در ساخت پیشرفته‌ترین ابزار‌های پزشکی گام برمی‌دارند، افزود: آن‌چه که شاید در این مسیر کم‌تر دیده شود، مشکلات این کسب‌وکار‌ها از مشکلات مالی تا چالش‌های رقابت با محصول خارجی، دامپینگ و ... است با این وجود امروز حرکت در مسیر تولیدات دانش‌بنیان با جدیت ادامه دارد.
 
آقای دهقانی، حمایت‌های اسناد بالادستی و عزم جدی مسئولان برای حمایت از زیست‌بوم دانش‌بنیان را از نقاط اتکا و پیشرفت این حوزه دانست و افزود: به مدد حمایت‌هایی که رهبری از اقتصاد دانش بنیان داشتند امروز قریب به ۱۰ هزار شرکت دانش بنیان داریم که هرکدام دستاورد‌هایی ارزشمند دارند.
 
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهوری، شناخت بازار، موضوع مناسب، محصول و فناوری را رمز موفقیت شرکت‌های دانش‌بنیان دانست و گفت: اینکه شرکت‌ها و شتابدهنده‌ها بدانند چه محصولی را با چه سطحی از فناوری و برای رفع کدام نیاز از بازار توسعه می‌دهند و در شرایط متناسب آن، چه سطح احتمالی از موفقیت را کسب می‌کنند، از لازمه‌هایی است که می‌تواند یک ایده، محصول یا خدمت را به موفقیت برساند.
 
آقای دهقانی با اشاره به توسعه الگوی مراکز نوآوری شرکتی با هدف تامین نیاز‌های فناورانه صنعت و توسعه بازار محصولات در یک حوزه خاص عنوان کرد: الگوی مراکز نوآوری شرکتی یکی از اولویت‌های معاونت علمی است که برای شروع با شش مجموعه دانش بنیان آغاز شده است و نخستین قرارداد این نوع مراکز نوآوری، در هفته جاری بین معاونت علمی و یک شرکت شتابدهنده  منعقد خواهد شد؛ چشم انداز این مرکز نوآوری شرکتی، توسعه بازار حداقل ۱۰ محصول دانش‌بنیان تجهیزات پزشکی، جذب متخصصان این حوزه و همراه کردن شرکت‌های فعال برای حرکت به سوی ایجاد یک غول فناوری خواهد بود.
 
آقای دهقانی با تاکید بر اینکه تا اواخر هفته جاری این شتاب دهنده نخستین حمایت خود را از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان دریافت خواهد کرد، اظهار امیدواری کرد: سال آینده همین ایام با چند محصول جدید و با بازار توسعه یافته صادراتی مهمان این مجموعه دانش بنیان باشد.
شناسنامه


کدخبر: ۳۴۳۵۱۷
تاریخ: ۱۴۰۲/۵/۲۵     ساعت: ۱۱ : ۳۰
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: فناوری       زیرسرویس: فناوری
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
  • ٢٠ شوال ١٤٤٥
  • Apr 29 2024