صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

روش‌های نوین برای تشخیص زودهنگام سرطان پانکراس

یک شرکت دارویی پادتن‌هایی برای تشخیص زودهنگام سرطان پانکراس با استفاده از فناوری تصویربرداری ایجاد کرده است.

به گزارش جهانی پرس از صدا و سیما، به نقل از ستاد فناوری نانو، این فناوری، با تزریق نانوذرات زیست پایدار به بیماران سرطانی برای تشخیص ایمن سرطان همراه با تجهیزات تصویربرداری کار خواهد کرد. سرطان لوزالمعده به عنوان سرطان «خاموش» شناخته می‌شود و این شرکت قصد دارد چشم‌انداز تشخیصی را تغییر دهد.
مدیرعامل این شرکت فناور گفت: «توسعه سکویی که منجر به تشخیص زودهنگام با استفاده از نشانگر‌های تشخیصی تصویربرداری و همراه با پادتن جدید می‌شود، یک زیست بوم درمانی جدید برای افزایش میزان بقای بیماران سرطان لوزالمعده در دسترس قرار می‌دهد.
پارک سو افزود این فناوری از نانوذرات مغناطیسی زیستی ایمن برای شناسایی و نشان‌گذاری سلول‌های سرطانی در بدن استفاده می‌کند و این ذرات به‌عنوان «فانوس دریایی» برای متخصصان تصویربرداری پزشکی عمل می‌کنند تا تصاویر دقیقی از اندازه و ماهیت تومور‌ها ارائه کنند. روش‌های تصویربرداری مرسوم اطلاعات تشریحی را ارائه می‌دهند، آن‌ها اغلب «مناطق مورد علاقه» را بدون جزئیات بیشتر مشخص می‌کنند. نانوذرات MagSense یک گام فراتر در توصیف منطقه مورد نظر می‌روند، زیرا به گونه‌ای طراحی شده‌اند که هنگام اتصال به سلول‌های سرطانی قابل تشخیص باشند. بنابراین، برخلاف ماموگرافی یا سونوگرافی، فناوری MagSense برای تمایز بین تومور‌های خوش خیم و سرطان بدخیم در نظر گرفته شده است.

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۳۵۷۳
تاریخ: ۱۴۰۲/۵/۲۶     ساعت: ۱۲ : ۳۰
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: فناوری       زیرسرویس: فناوری
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
  • ٢٠ شوال ١٤٤٥
  • Apr 29 2024