صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

مبارزه با حشرات به وسیله ضایعات آلوئه ورا

نتایج تحقیقات جدید نشان می‌دهد: از پوسته‌های دور ریختنی آلوئه ورا می‌توان برای ساخت حشره کش‌های غیر سمی برای استفاده کشاورزان استفاده کرد.

به گزارش جهانی پرس از صدا و سیما، پروفسور دباسیش باندوپادحیای (Debasish Bandyopadhyay) از دانشگاه تگزاس برای اولین بار زمان بازدید از یک مرکز تولید آلوئه ورا به همراه همکارش متوجه شد، در حالی که حشرات به دنبال برگ‌های گیاهان دیگر می‌روند، ضایعات پوست آلوئه ورا را به حال خود رها می‌کنند. این مشاهدات باندوپادحیای را بر آن داشت تا برخی از پوسته‌ها را برای تجزیه و تحلیل شیمیایی به آزمایشگاه خود ببرد.
پوست‌ها ابتدا در یک محیط تاریک و در دمای اتاق، با دمیدن هوا روی آن‌ها خشک شدند. این روش برای اینکه زیست فعالیت پوست‌ها بدون تغییر باقی بماند، اتخاذ شد. درادامه تعدادی از مواد شیمیایی حشره کش طبیعی از جمله دی کلرومتان و هگزان از آن‌ها استخراج شد.
اگرچه این دو ماده سمی هستند، اما دانشمندان مواد شیمیایی غیر سمی حشرات کش را نیز استخراج کردند.
باندوپادحیای می‌گوید: اکنون باید تحقیقات بیشتری انجام شود تا ببینیم این ترکیبات مشتق شده از آلوئه ورا در هنگام استفاده از محصولات واقعی در مزارع چقدر خوب عمل می‌کنند. اگر این آزمایشات به خوبی انجام شود، ممکن است استفاده از مواد شیمیایی در اسپری‌های دافع پشه یا کنه نیز مورد بررسی قرار گیرد.
وی افزود: با ایجاد یک حشره کش که از مواد شیمیایی مصنوعی خطرناک و سمی جلوگیری می‌کند، می‌توانیم به حوزه کشاورزی کمک کنیم. اما اگر آزمایش‌ها نشان دهنده فعالیت ضد پشه یا ضد کنه خوبی باشند، می‌توانیم به عموم مردم نیز کمک کنیم.

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۳۵۸۶
تاریخ: ۱۴۰۲/۵/۲۶     ساعت: ۱۳ : ۱۳
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: فناوری       زیرسرویس: فناوری
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
  • ٢٠ شوال ١٤٤٥
  • Apr 29 2024