صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

ابداع یک فناوری هسته‌ای برای ساخت خورشید مصنوعی

چین به یک فناوری پیشرفته هسته‌ای دست یافت که با استفاده از آن می‌توان خورشید مصنوعی ساخت.

به گزارش جهانی پرس از صدا و سیما، به نقل از سی جی تی ان، شرکت ملی هسته‌ای چین (CNNC)، خورشید مصنوعی نسل جدید این کشور، موسوم به هوانلیو-۳ (HL-۳)، را برای اولین بار در حالت عملیاتی محصورسازی با جریان پلاسمایی یک میلیون آمپر قرار داد تا پلاسما مدت زمان بیشتری محصور شود و انرژی تولید شده آن افزایش یابد.
با این پیشرفت، سطح عملیاتی دستگاه همجوشی هسته‌ای محصور مغناطیسی چین در برترین سطح در جهان قرار می‌گیرد و نقطه عطف مهمی در جهت پیشرفت انرژی همجوشی هسته‌ای این کشور رقم می‌خورد.
این خورشید مصنوعی که به طور مستقل توسط چین توسعه یافته، یک ابزار تحقیقاتی در مقیاس بزرگ برای همجوشی هسته‌ای قابل کنترل است.
حالت محصورسازی بالا یا حالت H، یک حالت پیشرفته عملکردی در دستگاه‌های همجوشی محصور مغناطیسی است که کارایی اقتصادی یک راکتور همجوشی را بهبود می‌بخشد. حالت H به عنوان حالت عملکرد استاندارد برای راکتور آزمایشی حرارتی هسته‌ای بین‌المللی (ITER) انتخاب شده که در دست ساخت است.
ITER یک کلان طرح تحقیقاتی و مهندسی گداخت هسته‌ای است که توسط چین، اتحادیه اروپا، هند، ژاپن، روسیه، کره جنوبی و امریکا تامین مالی و اجرا می‌شود.

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۳۹۳۵
تاریخ: ۱۴۰۲/۶/۷     ساعت: ۱۱ : ۱۸
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: فناوری       زیرسرویس: فناوری
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
  • ٢٠ شوال ١٤٤٥
  • Apr 29 2024