صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

ارتباط ضربه مغزی با مشکلات قلبی

تازه‌ترین تحقیقات نشان می‌دهد آسیب مغزی تروماتیک می‌تواند برای قلب خطرناک باشد.

به گزارش جهانی پرس از صدا و سیما ، بر اساس تازه‌ترین تحقیقات، اختلال عملکرد سیستم عصبی، التهاب عصبی، تغییرات در ارتباط مغز و روده ممکن است خطر اختلال عملکرد قلبی عروقی و شناختی را در بازماندگان آسیب مغزی تروماتیک افزایش دهد.

سیف ایزی محقق مرکز سکته مغزی و عروق مغزی بریگهام، گفت: اثرات قلبی عروقی آسیب‌های مغزی تروماتیک ممکن است حلقه گمشده در پیشبرد تلاش‌های محققان برای بهبود کیفیت زندگی طولانی مدت و کاهش میزان مرگ و میر در این بیماران باشد.

به گفته محققان، مسیر‌های التهابی عصبی ایجاد شده از طریق آسیب مغزی تروماتیک می‌تواند افراد را مستعد سخت شدن شریان‌ها کند؛ افزایش وزن و اختلالات خواب پس از آسیب ممکن است خطر بیشتری ایجاد کند و اختلال در اتصالات بین سیستم عصبی و دستگاه گوارش ممکن است تعادل میکروب‌ها را در روده از بین ببرد.

محققان گفتند: اختلالات قلبی عروقی، متابولیک قلبی و غدد درون ریز ممکن است دهه‌ها پس از آسیب مغزی تروماتیک منجر به بیماری‌های عصبی شوند؛ فشار خون بالا، کلسترول بالا و دیابت می‌تواند بر عملکرد مغز تأثیر منفی بگذارند و این‌ها عوامل خطر ثابت شده برای زوال عقل هستند و همچنین در افرادی با سابقه آسیب مغزی تروماتیک هم شایع‌تر هستند.

محققان تاکید کردند: غربالگری و مراقبت‌های پیشگیرانه ممکن است به جبران این پیامد‌های نامطلوب کمک کند.

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۴۶۱۳
تاریخ: ۱۴۰۲/۷/۴     ساعت: ۹ : ۵۱
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: فناوری       زیرسرویس: فناوری
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
  • ٢٠ شوال ١٤٤٥
  • Apr 29 2024