صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

اقتصاد شکل گرفته در فضای فرهنگ، اقتصادی بالنده و نوآور خواهد بود

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور : شرکت‌های خلاق در تلاقی میان محصول هنری و فناورانه توسط مجموعه‌های خلاق شکل می‌گیرد.

به گزارش جهانی پرس از صدا و سیما روح الله دهقانی در مراسم افتتاح فاز نخست خانه خلاق و نوآوری «کارستان بهارستان» ، علم و هنر را دو عنصر ارزش آفرین در فرهنگ توصیف کرد و گفت : هنگامی‌که دانش و اقتصاد با یکدیگر تلقیق شود، شرکت و صنعت ایجاد می‌شود و نقطه پیوند میان هنر و صنعت، محصولات خلاق است.
وی افزود : شرکت‌های خلاق در تلاقی میان محصول هنری و فناورانه توسط مجموعه‌های خلاق شکل می‌گیرد و  حوزه «انیمیشن» و سرگرمی، یک مثال از این مورد است که ترکیبی از فناوری، علم، هنر و اقتصاد است.
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور در خصوص مجموعه خانه خلاق بهارستان گفت: مجموعه «کارستان بهارستان» زمینه‌ساز خلق دستاورد‌های نوآورانه و به ثمر نشستن ایده‌هایی است که بر مبنای اهداف مشترک شکل گرفته‌اند.
دهقانی ضمن ابراز امیدواری نسبت به اتمام هر چه سریع‌تر فاز دوم این مجموعه تاکید کرد: این مجموعه، تجربه جدیدی از مسیر رشد و فرآیند تعالی و تأثیرگذاری است. چیزی که این مجموعه را از سایر بازیگران متمایز خواهد کرد، اتفاقاتی است که اینجا رقم خواهد خورد. در این مجموعه، تجربه‌های بزرگ اهالی دانش، فرهنگ، اقتصاد، فناوری و نوآوری کنار هم قرار خواهد گرفت و تحولات بزرگی رقم خواهد خورد.
مدیر عامل کارستان بهارستان هم در این مراسم گفت : ایجاد بستری با ثبات کامل و مجهز که هنرمندان بتوانند به دور از دغدغه و حواشی بر روی خلق آثار، تاثیر گذاری هنری و حوزه تخصصی خود تمرکز کنند آرمان کارستان بهارستان است.
سید امیر حسین چاوشی با بیان اینکه این مجموعه در سه بخش دیداری - شنیداری، طراحی و ساخت و هنر‌های تجسمی و بخش عمومی فرهنگ و هنر فعالیت خواهد داشت، افزود : امسال در اولین‌گام اولویت «کارستان بهارستان» پرداختن به موضوع کودک و نوجوان است.
فاز نخست خانه خلاق و نوآوری «کارستان بهارستان»  دیروز با حضور روح الله دهقانی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور، حجت‌الاسلام و المسلمین قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و محمدمهدی دادمان، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی افتتاح شد. 
«کارستان بهارستان» که در محله بهارستان تهران قرار دارد، با حدود چهار هزار و ۸۰۰ مترمربع فضای کار اشتراکی و اختصاصی و امکان میزبانی هم‌زمان بیش از ۴۰۰ نفر، مجهز به زیرساخت‌های عمومی و تخصصی مناسب از جمله فضای استقرار نوآوران، کارگاه ساخت و تولید، استودیو پخش زنده، استودیو کروماکی، پلاتو، گالری و سالن سینما جهت تولید محصول یا ارائه خدمات نوآورانه برای فعالان فرهنگ، هنر و رسانه است.
 این مجموعه بزرگ‌ترین پردیس نوآوری فرهنگ و هنر کشور است که با تمرکز بر میزبانی و ارائه خدمت به افراد و گروه‌های فعال در زیست‌بوم «کودک و نوجوان» در صدد تقویت جریان نوآوری فرهنگی در کشور است.
شناسنامه


کدخبر: ۳۴۶۹۶۵
تاریخ: ۱۴۰۲/۹/۱     ساعت: ۱۱ : ۳۶
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: فناوری       زیرسرویس: فناوری
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
  • ٢٣ شوال ١٤٤٥
  • May 02 2024