صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

هوشمندسازی؛ گام نوین در طرح جامع شهر تهران

صورتجلسه همکاری مشترک نهاد راهبری و پایش طرح های توسعه شهری تهران و مرکز تحقیقات شهر هوشمند ایران وابسته به دانشگاه تهران با حضور امین فرجی رئیس، معاونین و نمایندگان این مرکز و مدیران و معاونین نهاد امضاء شد.

 به گزارش جهانی پرس از روابط عمومی نهاد راهبری و پایش طرح های توسعه شهری تهران، محمدجواد خسروی پور با ذکر این خبر افزود : این صورت جلسه همکاری مشترک با محوریت اتخاذ سیاستها، تدوین، تصویب و اجرای برنامه هایی در راستای هم افزایی و تقویت حضور جامعه محققان در یاری به تصمیم سازی در حیطه وظایف نهاد و بسترسازی مشارکت تشکل یافته و تعامل با مجموعه های فعال در حوزه شهرسازی تنظیم شده است.

 وی در حاشیه این نشست با اشاره به انبوه اطلاعات موجود در مجموعه شهرداری و عدم استفاده از این منابع، تشریح کرد: یکی از رویکرد های این نهاد تولید دانش از تمامی موضوعات شهر است. اطلاعاتی که می تواند بعنوان منبعی قابل اتکاء و قابل دسترس از داده های مرکزی و علمی واقعیت های شهر برای تمام علاقمندان این حوزه و فراتر از آن ظرفیت سازی در مشارکت شهروندان ایفای نقش نموده و روش های نوین را در برنامه ریزی شهر دخیل نماید. اجرای این روند در نهاد، گامی بزرگ برای شهر تهران را رقم خواهد زد.

 خسروی پور با تاکید بر هوشمند سازی در طرح جامع شهر تهران افزود: با بهره گیری از هوش مصنوعی در آینده پژوهی شهر تهران، می توان رویکرد و معضلات شهر تهران از قبیل نبود آب، نبود زیرساخت ها، گسل های سطح شهر و بحث های شهرسازی تهران را می توان مدل سازی کرده و روند آتی شهر را تبیین و بهبود بخشید.

 رئیس نهاد راهبری و پایش طرح های توسعه شهری تهران با اشاره به اهداف این تفاهم نامه، برنامهریزی و هماهنگی در جهت همکاری شبکهای و تخصصی جامعه محققان در برنامهریزی توسعه شهری تهران، ایجاد زیرساختهای لازم به منظور توسعه فرهنگ مشارکت هدفمند و سیستمی محققان در فرآیند راهبری و پایش طرحهای توسعه شهری تهران و تشکیل کمیته مشترک «تحول هوشمند» به منظور برنامه ریزی، سیاستگذاری و نظارت در راستای محقق نمودن اهداف، تسهیل و زمینهسازی انجام تعهدات طرفین را از جمله اهم اهداف این صورتجلسه همکاری مشترک برشمرد .

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۴۱۳۷
تاریخ: ۱۴۰۲/۶/۱۸     ساعت: ۱۴ : ۱۵
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: مدیریت شهری       زیرسرویس: مدیریت شهری
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
  • ٢٦ شوال ١٤٤٥
  • May 05 2024