صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

مددسراهای سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران به استقبال فصل سرما می روند

همزمان با آغاز دوره مدیریت شهری جدید، ظرفیت مددسراهای پایتخت افزایش ۱۰۰ درصدی داشتند و گرمخانه های تهران که در تمامی مناطق ۲۲گانه جانمایی شده اند نیز با ظرفیتی نزدیک به یک هزار و ۸۵۰ نفر، که در شرایط اضطرار توانایی اسکان بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر را دارد، به صورت شبانه روزی آماده خدمت رسانی به مددجویان هستند.

به گزارش جهانی پرس از روابط عمومی سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران، مشاهده افراد بی سرپرست و کارتن خواب همواره راحتی و آسایش را از شهروندان پایتخت نشین می گیرد تا حدی که برای کمک به این افراد، حضور آنان در محله های مختلف را در تماس با سامانه ۱۳۷ اطلاع رسانی می کنند. موضوع مهمی که همواره مورد تاکید مدیریت شهری بوده و شهروندان را به استفاده از این سامانه، در صورت مشاهده افراد کارتن خواب و بی سرپناه، تشویق کرده است. از همین رو گشت‌های حامی شهر سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با نظم خاصی راه اندازی شدند تا با اعزام یکپارچه، مددجویان را به مددسراها منتقل کنند.

حال امروز، در آستانه فصل پاییز و پایان گرمای هوا و نزدیک شدن به فصل سرما و افزایش احتمالی میزان بارندگی ها، سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران در نظر دارد طبق برنامه ریزی های صورت گرفته با جدیت مضاعفی نسبت به سنوات قبل، افراد در راه مانده، بی سرپناه ها و کارتن خواب ها را ساماندهی کند تا این افراد دچار آسیب های اجتماعی، شب های سرد را در خیابان ها سپری نکنند.

۱۵ گرمخانه ویژه آقایان در مناطق یک، سه، چهار، پنج، شش، نه، یازده (۲ گرمخانه) دوازده، چهارده، هفده، هجده، نوزده، بیست و بیست و یک ظرفیت پذیرش یک هزار و ۵۰۰ نفر از معتادان متجاهر و کارتن خواب ها را دارند. همچنین در منطقه ۱۶ نیز یک گرمخانه در شرف احداث است تا در زمستان ۱۴۰۲ خدمت رسانی به افراد آسیب دیده اجتماعی با تمام توان شکل اجرایی به خود بگیرد.

در مناطق پنج، هشت، دوازده و بیست و دو نیز گرمخانه های ویژه بانوان مشغول به ارائه خدمات هستند که با ظرفیت ۳۵۰ نفری، زنان آسیب دیده اجتماعی در پایتخت را ساماندهی کنند.

این نکته حائز اهمیت است که بر اساس برنامه ریزی های مدیریت سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران، ظرفیت این گرمخانه ها در شرایط اضطرار افزایش می یابد و قابلیت میزبانی تا بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر نیز دارند.

در گرمخانه های سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران، خدمات هتلینگ، بهداشتی، درمانی، مددکاری، روانشناختی و مشاوره با اسکان موقت متعادین متجاهر و کارتن خواب ها صورت می گیرد و گشت های ویژه خدمات اجتماعی حامی شهر نیز به صورت شبانه روزی در حال تردد در سطح مناطق ۲۲ گانه تهران هستند و شهروندان در صورت مشاهده افراد بی سرپناه و کارتن خواب می توانند با سامانه ۱۳۷ تماس بگیرند و گشت های فوریت‌های خدمات اجتماعی حامی شهر بلافاصله به محل اعزام می شوند تا برای خدمات رسانی و انتقال این افراد به مددسراها و گرمخانه ها اقدام کنند.

گفتنی است هم اکنون نیز بیش از ۴۰ گشت حامی شهر به صورت شبانه روزی در مناطق ۲۲ گانه سطح کلانشهر تهران در حال فعالیت هستند تا در صورت مشاهده افراد آسیب دیده اجتماعی آنان را به مددسراها هدایت و منتقل کنند.

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۴۴۱۸
تاریخ: ۱۴۰۲/۶/۲۸     ساعت: ۱۰ : ۳۶
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: مدیریت شهری       زیرسرویس: مدیریت شهری
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
  • ٢٧ شوال ١٤٤٥
  • May 06 2024