صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش
در نشست مشترک شهردار با محله اسوه اسلامی؛

رفع محدودیت های میراث فرهنگی برای ساخت بنا در محله سنگلج بررسی شد

شهردار منطقه۱۲ به همراه جمعی از معاونان ومدیران در نشستی مشترک با حاج آقا لولاچیان مدیر فرهنگی کوثر و متولی مسجد علی ابن ابیطالب و جمعی از معتمدین و هیئت امنای مسجد در خصوص احصا و رفع مشکلات محله سنگلج به خصوص محدودیت های میراث فرهنگی برای ساخت وساز بنا، گفت و گو کرد .

به گزارش جهانی پرس از روابط‌عمومی شهرداری منطقه۱۲،  وحیدرضا انارکی محمدی با اشاره به بافت تاریخی محلات منطقه از جمله سنگلج، گفت : به علت محدودیت‌های میراث فرهنگی برای ساخت و ساز بنا با ارتفاع مشخص، این محله دارای بافت فرسوده ای است که اغلب ساکنان اصیل و قدیمی آن ، به محلات دیگر مهاجرت کرده و موجب شگل گیری نقاط بی دفاع شهری شده است.

وی در این نشست با تاکید بر رونق ساخت وساز همراه با حفظ ابنیه تاریخی اظهار داشت : طی مذاکراتی که با میراث فرهنگی داشتیم مقررشد با برپایی میز خدمت در مساجد این محله در خصوص رفع مشکلات ساخت وساز ساکنان ، تسهیلات ویژه ای در نظر گرفته شود.

در ادامه وحیدرضا انارکی محمدی یادآور شد: در صورت رونق ساخت وساز و رفع نقاط بی دفاع شهری در آینده  شاهد کاهش آسیب های اجتماعی مانند خانه های پلاک قرمز ،تجمع معتادان وکارتن خواب ها در این محله خواهیم بود .

موضوع رسیدگی به فضای سبز، و تعیین تکلیف املاک رها شده محله سنگلج از مواردی بود که به معاون خدمات‌شهری و محیط زیست و شهردار ناحیه ۳ منطقه ابلاغ شد.

شناسنامه


کدخبر: ۳۵۸۱۴۰
تاریخ: ۱۴۰۳/۲/۲     ساعت: ۱۱ : ۲۵
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: مدیریت شهری       زیرسرویس: مدیریت شهری
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
  • ٢٧ شوال ١٤٤٥
  • May 06 2024