صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

نمایش «سیب فانوس کشتی» مشابه کرگدن

نشست خبری نمایش «سیب فانوس کشتی» با حضور فرزاد هوشیار رئیس مجموعه فرهنگی و هنری برج آزادی و حمید حرا کارگردان نمایش صبح امروز در مجموعه آزادی برگزار شد.

به گزارش جهانی پرس، فرزاد هوشیار با تبریک روز خبرنگاربه اهالی رسانه حاضر در سالن اظهار کرد: امروز مردم جامعه از رسانه های کلاسیک قدیم و از زاویه دید شما اخبار را می بینند. خبرنگاران کسانی هستند که چراغ ها را روشن و نور را درتاریکی ها می اندازند در حقیقت پیامبران جامعه امروز خبرنگارانند.
وی افزود: برج آزادی ۴ گالری و ۲ سالن دارد که هرکدام 300 نفر و 100 نفر ظرفیت دارد و این روزها درگیر موزه فرهنگی و هنری انقلاب اسلامی در برج آزادی هستیم.
رئیس مجموعه فرهنگی و هنری برج آزادی با بیان اینکه خاستگاه هنری شیعه درکجاست؟ عنوان کرد: هیأت خاستگاه هنری شیعه است. در هیأت هنرهای مختلف دیده می‌شود. به همین دلیل سکاندارهای فرهنگی باید به هیأت توجه ویژه ای کنند.

هوشیار با بیان اینکه درهای برج آزادی به روی هنرمندان انقلابی باز است و تمام قد در خدمت‌شان هستیم افزود: از ظرفیت‌های خوبی برای این نمایش استفاده شده و برای تماشای آن از طریق سایت تیوال بلیت فروشی می‌شود.

حمید حرا عضو گروه هنری «سایه» و کارگردان نمایش «سیب فانوس کشتی»نیز اظهار کرد: گروه هنری سایه بیش از 20 سال سابقه تولید و اجرا در ژانر مذهبی فعالیت می‌کند. عزم ما بر این بوده تا آموزه‌های دینی و تاریخ اسلام را هرچه بیشتر رنگ هنر بزنیم و در مدیای تئاتر به گفتگو بگذاریم. مخاطب‌مان عام است و گروه ویژه‌ای را مد نظر قرار ندادیم.

وی ادامه داد: خدا را شکر طی این بیش از ۲۰ سال مخاطبان ما را دنبال کرده و پیگیر هستند.

حرا درباره ماجرای مد نظر در نمایش «سیب فانوس کشتی» توضیح داد: حتماً با نمایش «کرگدن» اوژن یونسکو برای نمایش «سیب فانوس کشتی» مشابهت‌سازی کردیم و افرادی که در مقابل سپاه حجت خدا قرار گرفتند، مبتلا به بلیه‌ای می‌شوند که به نوعی مشابه کرگدن شدن افراد در نمایش اوژن یونسکو است.
 

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۳۰۳۳
تاریخ: ۱۴۰۲/۵/۱۰     ساعت: ۱۶ : ۲۶
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اختصاصی جهانی پرس       زیرسرویس: اختصاصی جهانی پرس
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
  • ٢٠ شوال ١٤٤٥
  • Apr 29 2024