صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی:

تولیدات هنری بهترین راه انتقال معارف دینی به نسل جدید است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی معتقد است که بهترین راه انتقال معارف دینی به نسل جدید تولیدات هنری است.

به گزارش جهانی پرس، ناهید منصوری- خبرنگار، بعد از مدتها که از تولید نمایش عروسکی با موضوع دینی و مذهبی برای مخاطب کودک و نوجوان می‌گذرد، نمایشی با عنوان «قهرمان کوچک» نوشته انوش معظمی و کارگردانی افشین ناظری برای اجرا در  قالب سوگواره عاشورایی «رستخیز عام» تولید شده که شب گذشته میزبان غلامرضا منتظری عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بود.
منتظری پس از تماشای نمایش «قهرمان کوچک» که به این نکته اشاره کرد که همیشه بین کشش و کوشش رابطه وجود دارد و من در اجرای«قهرمان کوچک»  دیدیم که مخاطبان تلاش میکردند تا این اثر نمایشی را ببینند.
این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی می‌گوید: بچه‌ها اهل تعارف نیستند و اگر نمایشی به دلشان ننشیند بی‌تعارف صحنه را ترک می‌کنند ولی سکوت حاکم در سالن تماشاخانه مهر نشان از کشش و جاذبه نمایش «قهرمان کوچک» از نگاه مخاطبان داشت.
وی ویژگی‌ قابل توجه نمایش عروسکی «قهرمان کوچک» ارتباط خوب میان اشعار و متن می‌داند و می‌افزاید: افعال با ادبیات این گروه سنی تطبیق داده شده بود و موسیقی خوبی برای نمایش ساخته شده بود و به نظرم «قهرمان کوچک» شروعی امیدبخش برای تولید دیگر نمایش‌های عروسکی ویژه مخاطب کودک و نوجوان است.
این عضور کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اگر می‌خواهیم معارف دینی را به نسل جدید منتقل کنیم بهترین راهش تولیدات هنری است اظهار می‌کند: مخاطب کودک و نوجوان خیلی حوصله شنیدن سخنوری ندارند بنابراین باید روی چشم  آنها سرمایه‌گذاری کرد و نمایش عروسکی «قهرمان کوچک» اثری دلنشین بود.
وی همچنین می‌گوید: در حوزه عاشورایی ما تولیدات عروسکی کمی داریم و به نظرم حق مطلب ادا نشده و نمایش «قهرمان کوچک» میتواند شروع خوبی برا تولیداتی از این دست باشد.
نمایش «قهرمان کوچک» تا 30 مردادماه هر شب ساعت 20 در تماشاخانه مهر حوزه هنری روی صحنه می‌رود.

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۳۴۹۹
تاریخ: ۱۴۰۲/۵/۲۵     ساعت: ۰ : ۱۹
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اختصاصی جهانی پرس       زیرسرویس: اختصاصی جهانی پرس
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
  • ٢٣ شوال ١٤٤٥
  • May 02 2024