صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

تقویت حافظه با مغز پسته کوهی

مدیرعامل شرکت تعاونی ایلنای کوهستان بیان کرد: فعالیت اصلی ما تولید مغز پسته کوهی است که از دل طبیعت و کوهستان‌های زاگرس می‌آید. این محصول سلامت‌محور مانع از قطع درختان می‌شود چراکه به جای استفاده از چوب درخت، محصول روی آن به فروش می‌رسد.

به گزارش خبرنگار علم و فناوری جهانی‌پرس-هانیه حیدری، کامران حاجی حسنی گفت: مغز پسته کوهی خواص درمانی بسیاری دارد، کم‌خونی را برطرف می‌کند، مانع از پوکی استخوان می‌شود، حافظه را تقویت می‌کند و برای قوای جسمانی نیز مفید است. مغز پسته کوهی را می‌توان با محصولات دیگر ترکیب کرد، برای مثال اگر با عسل ترکیب شود، معجون عسل تولید می‌شود که صبحانه بسیاری مقوی است.
مدیرعامل شرکت ایلنای کوهستان عنوان کرد: وقتی مغز پسته کوهی را با گز ترکیب می‌کنیم محصولی بی‌نظیر تولید می‌شود که طعم فوق‌العاده‌ای دارد. از پسته کوهی روغن نیز گرفته می‌شود، این روغن برای درمان ترک لب، ماه‌گرفتگی و دردهای عضلانی استفاده می‌شود. روغن پسته کوهی در گرید خوراکی نیز تولید می‌شود که امکان استفاده از آن در غذاها و سالادها وجود دارد.
وی ویژگی منحصربه‌فرد روغن پسته کوهی را فسادناپذیری آن عنوان کرد، گفت: اگر به روغن‌های دیگر اضافه شود نیز طول عمر آنها را افزایش می‌دهد.
 

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۳۸۳۸
تاریخ: ۱۴۰۲/۶/۴     ساعت: ۱۴ : ۴۴
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اختصاصی جهانی پرس       زیرسرویس: اختصاصی جهانی پرس
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
  • ٢٤ شوال ١٤٤٥
  • May 03 2024