صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

غفلت به مسئله پرورش در حوزه هنری

نشست خبری رویدادملی شعر و موسیقی' ایران سرا' صبح امروز در سالن صفارزاده حوزه هنری با حضور میلاد عرفان پور و علی داودی به همراه اصحاب رسانه برگزار شد.

به گزارش جهانی پرس، میلاد عرفان پور گفت: مهمترین شروع در عرصه فرهنگ و هنر شعر ماست که قرن به قرن مسیری را طی کرده و به دست ما رسیده است.

وی ادامه داد: در شعر به قله هایی دست یافتیم که هیچ ملتی به آن دست نیافته و در حسرت این بلندا بوده اند.مرکز آفرینش های ادبی مرکز پر خاطره ای برای اصحاب فرهنگ است و در شکل گیری و تداوم تثبیت این مرکز و جریان گذاری هایی این مرکز موثر بوده و در این مکان حوزه هنری جریان داشته است.

وی عنوان کرد: از ادبا و شعرای بزرگی که در این مرکز فعالیت داشته و از عباس احمدی ،استاد علیرضا قزوه و مجتبی رحماندوست که در این مرکز تلاش خستگی ناپذیری داشتند و نام حوزه از نام آنها و همت آنها بوده است.

عرفان پور اظهار کرد:هر مسئول فرهنگی کنشگری را در حوزه فرهنگ می داند اما رویکرد نهاد های فرهنگی شب شعر ما برکاتی دارند و سخن این است که مرکز آفرینش چقدر به آفرینش پرداخته و صرفا به آن آفرینش اثر نگاه نمی کنیم بلکه آفرینش و پرورش هنرمند است که سال ها در حوزه هنری به این سهم غفلت شده است.

وی افزود:در دهه نخست به ساحت ادبیات یک نگاه احترام آمیز داریم به دلیل اینکه در آن دوره به پرورش‌ هنرمند بیشترمی پرداختیم.
عرفان پور با بیان اینکه به مسئله پرورش در این دوره غفلت شده گفت: در این دوره به پرورش غفلت شده و مولفان و آفرینشگران کتابهای داستان و شعر و رمان نویس وجود دارند که برنامه های مکرری که سازمان ها و نهادها به آن پرداخته اند.

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۴۳۸۴
تاریخ: ۱۴۰۲/۶/۲۷     ساعت: ۱۴ : ۲۶
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اختصاصی جهانی پرس       زیرسرویس: اختصاصی جهانی پرس
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
  • ٢٣ شوال ١٤٤٥
  • May 02 2024