صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش
گفتگو با سینان؛ خواننده پاپ:

دغدغه ام رضایت مخاطب و جلب سلیقه آن است

حسین خوش سیرت معروف به سینان متولد ۲۸ تیر ماه سال ۱۳۷۲ در شهر آستانه است و ۳۰ سال سن دارد. او به دلیل صدای خاصی که دارد طرفداران خاص خود را هم دارد و توانایی خواندن در ژانر پاپ و آر اند بی را داراست.

به گزارش جهانی پرس، سینان مدرک کارشناسی رشته ی مهندسی برق قدرت از دانشگاه آزاد دارد و به دلیل صدای خاصی که داشته است، با آموزش های لازم به خوانندگی هم روی آورده است.
او موسیقی حرفه ای را از سال 1400 آغاز کرد . اولین موزیکش به نام «جدیدا»  وارد بازار موسیقی شد.
تا به حال موزیکهای «جدیدا»، «زندگیم» و... را منتشر کرده است . تنظیم کار های او را انوشیروان تقوی برعهده دارد و در کار های جدیدش با افراد مختلف همکاری دارد. مدیر برنامه های او امیرحسین جوادی است و کار هایش را با تهیه کنندگی فاطمه سیاره پیش گرفته است.
او علاوه بر خوانندگی، نوازندگی گیتار را نیز در کارنامه هنری خود دارد.


*از چه زمانی فعالیت موسیقایی خودتون را به شکل تخصصی شروع کردید و سازهای تخصصی شما کدامند؟
از کودکی به موسیقی علاقه داشتم و با کاور کردن آهنگهای آنها بخصوص شادمهر عقیلی به سمت موسیقی کشیده شدم. وقتی اطرافیان علاقه ام به موسیقی و نحوه اجرای و خواندنم را دیدند، تشویق به ادامه دادن کردند و به اصرار آنها نقبی به این هنر زدم و متوجه شدم علاوه بر علاقه، استعدادش را نیز دارم. به همین دلیل موسیقی جز جدانشدنی زندگی من شد.

 

*چه شد که اصلا به موسیقی روی آوردید؟ آیا از این کار بازدهی مناسبی داشته اید؟

 همان علاقه ای که گفتم و اصرار خانواده ام و اینکه می گفتند می توانی در این زمینه از هنر موفق شوی. تلاشم را کردم و دیدم می توانم و موسیقی هنری است که با روحم عجین شده است.


*به عنوان خواننده نوپا چه دغدغه ای در دنیای موسیقی دارید؟

تنها دغدغه ای که در این راه سخت و پرتلاش خواهم داشت، ارائه بهترین و بی نقص ترین کارهاست. اصلی ترین دغدغه ام رضایت مخاطب و جلب سلیقه آن است. دوست دارم نه صرفا برای خودم که برای مخاطبم بخوانم و در این راستا تلاشم را خواهم کرد تا به هدفم برسم. امیدوارم موفق شوم.


*موسیقی در ایران شکل انحصاری به خود گرفته است. با این انحصار و آگاهی از آن چطور پا به این عرصه گذاشتید؟
به این اصل معتقدم که موسیقی انحصاری شده است و با توجه به انحصاری بودن آن در ایران علاقه و هدفی که دارم قوی تر بوده و ایمان دارم که با تلاش و پیگیری به اهدافم که روزی برایم نقطه کور بود خواهم رسید. داشتن هدف قوی و ایمان راسخ هر کس را به هدفش می رساند. بله من این موضوع را می دانستم و با علم به این موضوع وارد این عرصه از هنر شدم.

 


*نظرتان در مورد  واژه هنر لاکچری که این روزها در ایران از آن صحبت می شود و درباره موسیقی بخصوص موسیقی پاپ صدق می‌کند، چیست؟

متاسفانه به دلیل گران بودن ابزار و اجزای موسیقی اعم از ساز و کلاسهای آموزشی و ضبط موسیقی و ترانه و ... این هنر به یک کالای لوکس تبدیل شده است. گران بودن بلیت کنسرت ها به هر خانواده ای این امکان را نمی دهد که به کنسرت بروند و فقط کسانی که درآمدهای بالا دارند، می توانند بلیت تهیه کنند. چرا که سالنهای کنسرت گران شده، دستمزد عوامل بالا رفته، و از آنجا که همه چیز در جامعه با افزایش قیمت مواجه بوده، نمی توان بر عوامل موسیقی خرده گرفت. آنها هم دارند در همین جامعه زندگی می کنند و به قیمت روز مایحتاج زندگی خود را تهیه می کنند.  با این همه هر کسی با توجه به علایق خود، اگر مصمم و پر تلاش باشد،  می تواند در در هر زمینه ای مسیر را هموار کرده  و به هدف خود برسد.

 
* ترانه های انتخابی کارهایتان را خودتان می سرایید؟یا ترانه سرای خاصی مد نظرتان هست؟. معیارتان برای انتخاب ترانه ها چیست؟
من سعی می کنم سلیقه و نیاز مخاطب و همین طور جامعه را درنظر بگیرم. به همین دلیل جامعه شناسی می کنم. هرچند که سلیقه خودم نیز مطرح بوده و در اولویت است. از موضوعات روز نیز استقبال می کنم. سعی می کنم ترانه مفهومی انتخاب کنم که ریشه در دل مردم داشته باشد. ترانه ای که دارای کلام با هویت بوده و اصیل باشد. به مرور که قلق کار دستمان بیاید می توانیم حرفه ای تر با این انتخاب ترانه کنار بیایم و دست به انتخابهای بهتری بزنیم.
 با توجه به بازخورد مخاطب و اُخت شدن خودم با سبک و سیاق آن موسیقی و آهنگ ترانه را انتخاب می کنم.

 

*آیا دغدغه‌ های زندگی تان را در کارهایتان بیان می کنید؟
اگر منظورتان دغدغه شخصی است باید بگویم خیر! اما از آنجایی که هر هدف جدی ای، مخاطب خاص خود را دارد، سعی می کنم دغدغه های جمعی را درنظر بگیرم. رسالت یک نفر که کار هنری می کند، درنظر گرفتن دغدغه های مردم است. چرا که مردم مخاطبان اصلی هر هنری هستند و جدای از احترامی که برای آنها قائلم، برای هنر خود نیز احترام قائلم و سعی میکنم همه چیز در راستای هم پیش رفته و مجموعه ای مثبت و تاثیرگذار ارائه دهم.


* چه مفاهیمی در موسیقی بیشتر مد نظر شماست؟
مفاهیم مرتبط با انسان، بشریت و نوعدوستی! وظیفه هنرمند همین است. انسان بودن شرط اول هنرمند بودن و کار اصیل هنری کردن است. مفاهیمی از قبیل عشق، عواطف، کمک به همنوع، دوست با همه موجودات زیبای خداوند، و همین طور خالق هستی!


چه‌نکاتی در سازبندی کارهایتان در نظر می گیرید؟ اصلا به موسیقی آکوستیک پایبند هستید؟*
محدودیتی در سازبندی قائل نیستم. هنر باید جوششی باشد. هرجا حس شود، صدایی از یک ساز نیاز است، محدودیتی لحاظ نمی شوم و حتما از آن ساز استفاده می کنم.
موسیقی آکوستیک به بهتر شنیده شدن کار کمک می کند. جان دارد و صدا را زیباتر بیان می کند. سازهای زنده مستقیم با مخاطب حرف می زنند و در دل آنها نفوذ کرده و با آنها حرف می زنند. بله که
*بیشتر از چه سازهایی در کارهایتان استفاده کرده اید؟ آیا در روند موسیقی  از سازهای کلاسیک و مدرن هم در تلفیق استفاده می کنید؟

گیتار ،کیبورد ،درام و..... ، . تلفیق در موسیقی بسیار خوب است بخصوص اگر درجای درست ازآن استفاده شود. کلا هنر و بخصوص موسیقی جای ریسک کردن است. از هر چیزی که مرا به مخاطبم نزدیکتر کند، استقبال می کنم.


در مورد مافیای موسیقی ایران صحبت کنید آیا طی این مدت حضورتان برخوردی با آنها داشته اید؟*
خیرخوشبختانه تا کنون ارتباطی با آنها نداشته و برخورد نکرده ام. به وجود مافیا باور دارم و امیدوارم هرگز با آنها روبرو نشوم.


*آیا موسیقی در ایران یک کالای مصرفی است؟
نه تنها موسیقی و حتی گاهی صاحبان موسیقی نیز مصرفی اند.خواننده ای که یک شبه به بازار عرضه می شود، و ره صدساله را یک شبه طی می کند، به یک کالای مصرفی تبدیل می شود، چرا که حرفی برای گفتن ندارد و فقط آمده است کاری را پخش کند و برود. اگر این دسته ازافراد در جامعه موسیقی نفوذ کنند، موسیقی به کالای مصرفی تبدیل می شود، کما اینکه مدتهاست این اتفاق افتاده و موسیقی دست نااهلان افتاده است.


*چه قدر توانسته اید در بردن سلیقه مخاطب به سمت موسیقی و دوری از سطحی شنیدن موفق باشید؟
هنوز برای پاسخ دادن به این سوال خیلی زود است. چون باید نتیجه کارهایم را با پخش و انتشار آنها ببینم تا بتوانم در این باره نظر دهم. اما همه تلاشم را در جهت بالا بردن سطح سلیقه مخاطب می کنم تا از سطحی شنوی و سطحی نگری در امان بماند.


جایگاه موسیقی پاپ ایران را در مارکت بین المللی چگونه ارزیابی می کنید؟*
پاپ در ایران از جایگاه خوبی برخوردار است و اگر یک سری از حاضران در این عرصه را فاکتور بگیریم که برای خالی نبودم عریضه وارد این مقوله شده اند، پیشکسوتان راه خوبی را برای ما باز کردند. که حالا می توانیم با غرور سرمان را بالا بگیریم و راجع به موسیقی پاپ اظهار نظر مثبت کنیم.

 

*برنامه ای برای انتشار آلبوم و یا کنسرت دارید؟
خوب طبیعتا در برنامه های آتی ام هست که بخواهم آلبومم را منتشر کنم. اما تصمیمی برای امسال ندارم و این امر به سال آبنده موکول می شود. کنسرت هم جزو برنامه هایی است که درنظر دارم انجام بدهم. منتظر سر و سامان دادن کارهایم هستم تا در اولین فرصت به این امر اقدام کنم.

 

آیا رسانه ها در کیفیت و عدم کیفیت فعالیت های شما و بازخورد کارتان نقشی داشته اند؟*
نقش رسانه ها را نمی توان در بازخورد کارهایمان نادیده گرفت. اگر رسانه ها نباشند، کارها شنیده نمی شوند و پخش کارها روی هوا می ماند. نه من بلکه هر خواننده دیگری برای بقا به رسانه احتیاج دارد.حال این رسانه می تواند یک پلتفرم در قالب شبکه های اجتماعی شخصی باشد و چه رسانه های پخش و موسیقی و خبری!


*همکاری با انوش تقوی چگونه اتفاق افتاد؟ از این همکاری رضایت داشته اید؟
همکاری با آقای انوشیروان تقوی از طریق دوست خوب و عزیزم آقای امیر حسین جوادی رقم خورد که ایشان در حال حاضر مدیریت برنامه هایم را در نیز دارند. توقعات هم از همکاری با یکدیگر را درمیان گذاشتیم و به توافق رسیدیم که چه کار کنیم تا نتیجه بخش باشد و به این ترتیب همکاری کردیم و ادامه می دهیم. این همکاری برای من مایه خرسندی است و خوشحالم که با ایشان در یک مسیر هستم.


 * فکر می‌کنید جایی برای خودتان در موسیقی پیدا کنید؟
تمام تلاش خودم را خواهم کرد تا جایگاهی ارزشمند برای خود ایجاد کنم.

 

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۴۳۹۷
تاریخ: ۱۴۰۲/۶/۲۷     ساعت: ۱۶ : ۹
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اختصاصی جهانی پرس       زیرسرویس: اختصاصی جهانی پرس
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
  • ٢٤ شوال ١٤٤٥
  • May 03 2024