صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

«سهم من از عاشقی» می‌تواند برای جانبازان یا معلولان کارگشا باشد

رمضانعلی کاوسی آثار پرمخاطب و پر استقبالی در حوزه ادبیات دفاع مقدس دارد که «سهم من از عاشقی» یکی از این کتاب‌هاست. این اثر که به خاطرات وی در زمان جنگ اختصاص دارد بیش از ده بار تجدید چاپ شده است.

به گزارش جهانی پرس، ناهید منصوری- به همین بهانه گفت‌وگویی با وی درباره ویژگی‌های «سهم من از عاشقی» داشته‌ایم که می‌خوانید:
مهمترین ویژگی و شاخصه این اثر چیست؟
در حوزه دفاع مقدس و ویژه موضوع قطع نخاع یا کتابی نوشته نشده یا کم بوده و من چون خودم جانباز قطع نخاعی هستم پیشنهاد نگارش این کتاب را پذیرفتم و چندسالی مشغول نوشتن بودم تا در نهایت اثری تاثیرگذار به نام «سهم من از عاشقی» تکمیل شد.
به نظر من یکی از دلایل جذابیت این اثر و استقبال از این کتاب این است که وقتی مخاطب مقدمه کتاب را مطالعه می‌کند متوجه می‌شود که نویسنده کتاب جانباز قطع نخاع گردنی است که با یک انگشت فقط می‌تواند کار تایپ را انجام دهد، این کتاب را نوشته است. این موضوع و اینکه چطور یک جانباز قطع نخاعی کتاب را نوشته برای مردم جالب است.
با مطالعه چند خط از این کتاب خواننده کتاب نمی‌تواند این اثر را کنار بگذارد و دوست دارد بداند که پایان ماجرا به کجا می‌رسد.
کدام بخش از خاطراتتان برای مخاطب جالب‌تر است؟
نکاتی چون ازدواج و زندگی دوران کودکی در خانواده‌ای که با چندین فرزند زیر خط فقر روزگار می‌گذراندیم و تلاش‌ها و کارهایی که علاوه بر درس خواندن انجام دادم و توانستم به تحصیلات دانشگاهی برسم از جمله نکاتی است که می‌تواند برای مخاطب جذاب باشد.
قسمت جذاب داستان درباره جانباز قطع نخاعی این است که بعد از جانباز شدن چه فعالیت‌ها و کارهایی این افراد انجام می‌دهند یا دختر فداکاری که با چنین انسانی ازدواج کرده چه انگیزه و نگاهی به زندگی داشته است. بر همین اساس به ویژگی‌های رفتاری و دیدگاه همسرم به عنوان فردی که با جانباز قطع نخاعی ازدواج کرده هم در این کتاب پرداخته‌ام.
آیا این کتاب مروری از خاطرات دوره جنگ است؟
مطرح کردن یکسری از مسائل مربوط به مشکلاتی که جانبازان قطع نخاعی دارند می‌تواند برای کسی که جانباز یا معلول است کارگشا باشد و جنبه آموزشی پزشکی داشته باشد.
چقدر از توانایی نویسندگی در نگارش این کتاب بهره گرفته‌اید؟
«سهم من از عاشقی» اثری کاملا مستند است و خاطراتی است که بر اساس واقعیت و آنچه برایم رخ داده نوشته‌ام.
عنوان این کتاب بر چه اساس انتخاب شد؟
معتقدم افرادی که داوطلبانه به جبهه رفتند به نوعی عاشق خدا و دین و سرزمینشان بودند. برخی‌ها به شهادت رسیدند و برخی دیگر جانبازی نصیبشان شد. سهم ما از این عاشقانه تحمل ضایعات نخاعی است.
گفتنی است، چاپ اول «سهم من از عاشقی» سال ۹۷ به بازار عرضه شد و با استقابل مخاطبان چاپ دهم این کتاب  با ۳۰۶ صفحه، شمارگان هزار و ۲۵۰ نسخه و قیمت ۴۵ هزار تومان در بازار کتاب عرضه شده است.

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۶۲۱۳
تاریخ: ۱۴۰۲/۷/۲۷     ساعت: ۱۱ : ۴۷
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اختصاصی جهانی پرس       زیرسرویس: اختصاصی جهانی پرس
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
  • ٢١ شوال ١٤٤٥
  • Apr 30 2024