صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

ما ' مادر یار' هستیم نه پرستار

مجمع عمومی سازمان ملل متحد از سال ۱۹۹۲ سوم دسامبر را روز جهانی معلولین اعلام کرد. نامگذاری این روز به نام معلولین مقدمه ای برای توجه بیشتر به نیاز های افرادی شد که به دلایل نقص جسمی و یا ذهنی نیازمند یاری هستند. ارتقا رشد و اگاهی اذهان عمومی درباره مسائل مربوط به معلولیتهای مختلف گامی موثر در بهبود زندگی این افراد است.

به گزارش جهانی پرس، در این میان نمیتوان از نقش موسسات خیریه و تشکل های مردمی در ارتقای کیفیت زندگی و توانمندسازی معلولین و  اقشار آسیب‌پذیر غفلت نمود به طوریکه می توان ادعا کرد این سازمان‌ها نقش بازوهای قدرتمند دولت‌ را در حمایت از این اقشار ایفا می‌کنند.
در ایران موسسات خیریه بسیاری تشکیل شده اند تا به یاری این افراد بپردازند یکی از این مراکز بنیادنیکوکاری خدام الحسین است که برای امداد رسانی به معلولین گام های موثری برداشته است.
آیین اولین سال حضور بنیاد نیکوکاری خدام الحسین (ع)در سال گذشته  با ارائه گزارشی از عملکرد یکساله مرکز و تجلیل از  خیرین و پرسنل انجام شد.

 

جشن دومین سالگرد حضور بنیاد نیکوکاری خدام الحسین(ع) امروز ۹ آذر ماه در مرکز نگهداری و توانبخشی امام علی(ع) برگزار شد.
جشن دومین لبخند میزبان جمعی از خیرین، ورزشکاران و هنرمندان بود که با اجرای سید جواد هاشمی ، علی فریادی و هنرمند محبوب شهرام شکوهی برگزار شد.
در این مراسم سیدحسن تقوی (مدیر عامل بنیاد) با ارائه گزارشی از عملکرد این مرکز گفت: قریب یک دهه از کار جمعی و خیریه خدام الحسین(ع )  می گذرد اما از سال ۱۳۹۸ این بنیاد رسما شروع به کار کرد که با عنایت خدا و برکت دست های ابا عبدالله(ع) و شما خیرین عزیز ضریب فعالیت بالایی پیدا کرده است.
وی افزود: ما در سال ۹۸ با این دیدگاه که معلولین نیاز به مرکز نگهداری مجزا ندارند  بلکه مسایل مختلفی دارند در محله دروازه غار و...وارد این حوزه شدیم وقتی فردی از اعضای خانواده معلولیت دارد بعضا خانواده فلج می شود یعنی شیفت اضافه برای پدر و مسائل جانبی زیاد برای مادر و حتی درگیری بستگان درجه دو.
گزارش های ارائه شده از مرکز حاکی آن است که قریب ۶۰۰۰نفر از خیریه خدمات دریافت کرده اند و از سال ۱۴۰۰ که مرکز امام علی(ع) به عهده ی ما گذاشته شد اعتقاد داریم که ۲۰۰ دختر به خانواده ما اضافه شده اند.


تقوی افزود: به شکرانه خدا طی سالها فعالیت های مختلفی در مرکز اتفاق افتاده است در این مدت علاوه بر مباحث خیریه و خدماتی که به ۲۰۰ دختری که در اینجا نگهداری می شوند داده می شود افراد معاونت اجتماعی و توانمند سازی مرکز توانستند کارهای مختلفی انجام دهند که بخشی از این فعالیت ها بصورت موقت و مقطعی مانند زلزله ، سیل و...بوده و بقیه فعالیت های روتین و همیشگی مرکز است.
مدیر عامل بنیاد خدام الحسین با اشاره به نوع فعالیت مرکز بیان کرد: ما در دوبخش فعالیت میکنیم بخش خانواده که با همت دوستان خدمات مورد نیازشان را دریافت می‌کنند و بخش اجتماعی که بیشتر مشمول خدمات موقت مانند هزینه درمان، جهیزیه و....می شود که دچار مشکل شده و فوریت دارند و این خود چالش بزرگی است زیرا بعضی از هزینه ها سنگین است.


وی در پایان افزود: ما تلاش کردیم در تهران از لحاظ کیفیت خدمت رسانی و بعد مسافت کار را به نحو احسن انجام دهیم اما به لطف خدا این خدمات در استان های دیگر نیز انجام شده است در واقع ما امانت دار کار خیری هستیم که شما خیرین بصورت نقدی و غیر نقدی در اختیار ما گذاشته اید و من و تیم من شرعا به عنوان امانت دار به بهترین و با صرفه ترین نوع از آن استفاده می کنیم خوشبختانه استان های مرزی و دور نیز از برکت نیت پاک شما نیکوکاران خدمات دریافت کرده اند و تلاش می کنیم در سال ۱۴۰۳ در خدمات افزایش و تنوع داشته باشیم.
در حال حاضر دغدغه ما محل زندگی بچه ها است که ما آن را بخش و بچه ها به آن اتاق می گویند است و امیدواریم با همت والای خیرین محل زندگی دخترانمان را بهینه و مطلوب کنیم.ما به افرادی که این بچه ها را نگه می‌دارند پرستار نمی‌گوییم اینها مادر یار هستند زیرا معتقدیم این فرشته ها دختران ما هستند.
شایان ذکر است که در پایان این مراسم هدایایی توسط هنرمندان و ورزشکاران به دختران این مرکز اهدا شد.

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۷۱۵۸
تاریخ: ۱۴۰۲/۹/۱۰     ساعت: ۲۲ : ۲۹
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اختصاصی جهانی پرس       زیرسرویس: اختصاصی جهانی پرس
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
  • ٢٠ شوال ١٤٤٥
  • Apr 29 2024