صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

بمباران بیمارستان؛ نقطه عطف کارنامه سیاه رژیم صهیونیستی

رئیس جمهور گفت: چرا در برابر این میزان از ددمنشی، درنده‌خویی و جنایت رژیم صهیونیستی علیه کودکان و زنان بی‌دفاع، بی‌گناه و بی‌پناه، کار مؤثری انجام نمی‌شود؟

به گزارش جهانی پرس از صدا و سیما، آقای رئیسی، امروز چهارشنبه در نشست هیئت دولت، ضمن محکومیت شدید جنایت شنیع رژیم صهیونیستی در بمباران بیمارستان «معمدانی» در غزه و تسلیت به مردم مظلوم و بی‌دفاع غزه، همه فلسطینیان و امت اسلامی، تصریح کرد: رژیم سفاک صهیونیستی در سال‌های حیات ننگین خود، همواره همه قوانین بین‌المللی و اصول انسانی را زیر پا گذاشته بود، اما جنایت بمباران مردم بی‌دفاع و مجروحی که به بیمارستان پناه برده بودند، نقطه عطفی در کارنامه سیاه آن به‌شمار می‌آید.

 

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز نفرت از رژیم صهیونیستی در میان همه مردم با سلایق، باور‌ها و گویش‌های مختلف به اوج رسیده است، اظهار داشت: مردم دنیا امروز از سران کشورها، افراد صاحب نفوذ و همه سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی، به‌ویژه کشور‌ها و مجامع عربی و اسلامی سؤال دارند که چرا در برابر این میزان از ددمنشی، درنده‌خویی و جنایت رژیم صهیونیستی علیه کودکان و زنان بی‌دفاع، بی‌گناه و بی‌پناه، کار مؤثری انجام نمی‌دهند؟

آقای رئیسی با تأکید بر اینکه در این جنایت هولناک، محکومیت کفایت نمی‌کند، توقف سریع‌تر ماشین جنگی رژیم صهیونیستی را ضروری دانست و محاکمه و مؤاخذه عاملان و حامیان این جنایات را به عنوان تضمینی برای حیات انسانی و حفظ حقوق بشر، خواستار شد.

رئیس جمهور، بار دیگر، دقایق و لحظات را در توقف جنایات رژیم صهیونیستی و یاری رساندن به مردم بی‌دفاع غزه، مهم دانست و گفت: احساس خشمی که همه جهان را فراگرفته است، باید در مرحله نخست، در مسیر توقف ماشین جنگی جنایتکار رژیم صهیونیستی به‌ کار گرفته و سپس با رفع محاصره غزه، آب، غذا، دارو و سوخت لازم به مردم مظلوم غزه رسانده شود تا از ادامه فاجعه غم‌بار انسانی که در این منطقه در حال رقم خوردن است، جلوگیری شود.

آقای رئیسی با فراخواندن حقوقدانان آزاده دنیا برای دفاع از بدیهی‌ترین‌های حقوق انسانی، اظهار داشت: آیا قوانین و معاهدات جهانی، نوشته شده است تا روی کاغذ بماند؟ قضاوت همه مردم جهان این است که این رژیم، مرتکب جنایات شنیع و هولناکی علیه بشریت شده است و باید ضمن توقف فوری این جنایات، عاملان و حامیان آن مؤاخذه و محاکمه شوند.

رئیس جمهور در بخش دیگری از نشست امروز با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دیروز با نخبگان کشور، تصریح کرد: بیانات رهبری، مانند همیشه، راهگشا و چراغ راه است و وزیر علوم، همان‌گونه که خود تأکید کرد، باید سریع‌تر راهکار‌های اجرایی رهنمود‌های ایشان را عملیاتی کند.

آقای رئیسی، همچنین با توجه به تأکید بر ارتباط مستمر مسئولان دستگاه‌های اجرایی با جمع‌های نخبگانی، از رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور خواست که کیفیت ارتباط مسئولان اجرایی با نخبگان را به عنوان یکی از شاخص‌های ارزیابی مدیران در نظر بگیرد و مدیران نیز با جدیت بیشتری، ارتباط با نخبگان و بهره‌گیری از نظر آنان، حتی نظرات مخالف را در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری دنبال کنند.

رئیس جمهور در بخش پایانی سخنان خود به گزارش وزیر راه و شهرسازی درباره جایگاه جمهوری اسلامی ایران در مسیر‌های ارتباطی و ترانزیتی منطقه و جهان، ایران را مسیری امن، کوتاه و به‌صرفه در میان مسیر‌های ترانزیتی جهان، توصیف و تصریح کرد: لازم است که کارهای در حال اجرا برای توسعه و تکمیل مسیر‌های ریلی و جاده‌ای شرق ـ غرب و شمال ـ جنوب، سریع‌تر به سرانجام برسد تا ایران را در این زمینه، در جایگاه شایسته خود قرار دهد.

پیش از سخنان آقای رئیسی در این نشست، سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با توجه به انتشار گزارش مرکز آمار درباره شاخص‌های اشتغال در سه ماه دوم امسال و مقایسه تابستان ۱۴۰۲ با ۱۴۰۱، گفت: بر اساس این گزارش، حدود ۱ میلیون و ۳۵۰ تا ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار شغل جدید در کشور ایجاد شده که از این میزان ۹۰۷ هزار آن، اشتغال خالص بوده است.

افزایش نرخ مشارکت اقتصادی از ۴۱ به ۴۱.۶ درصد، کاهش نرخ بیکاری از ۸.۹ به ۷.۹ درصد، کاهش نرخ بیکاری جوانان از ۲۳ به ۲۰.۱ درصد و نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان از ۱۳.۲ به ۱۲ درصد، کاهش نرخ اشتغال ناقص از ۹.۲ به ۷.۹ درصد، افزایش سهم اشتغال فارغ‌التحصیلان نسبت به کل اشتغال از ۲۶.۵ به ۲۶.۸ درصد، رسیدن نرخ اشتغال تمام وقت (۴۴ ساعت در هفته) به ۷۲.۶ درصد، افزایش نرخ مشارکت اقتصادی زنان از ۱۳.۷ به ۱۴.۶ درصد، کاهش نرخ بیکاری زنان از ۱۷.۲ به ۱۵.۴ درصد و افزایش نرخ اشتغال زنان از ۱۱.۳ به ۱۲.۳ درصد، بخش دیگری از گزارش مرتضوی بود.

همچنین بر اساس این گزارش، نرخ بیکاری در این مدت در ۲۱ استان کاهشی بوده و عمده منابع صرف شده برای ایجاد فرصت‌های شغلی جدید، مردمی بوده و حدود یک پنجم این منابع، از محل منابع عمومی و تسهیلات بانک‌ها تأمین شده است.

محسن منصوری، معاون اجرایی رئیس جمهور نیز در ادامه این نشست، در گزارشی از سفر خود به ۲ استان قزوین و کردستان، از به ثمر رسیدن وعده‌های ده‌ها سال بر زمین مانده در این استان‌ها خبر داد و گفت: تکمیل اتصال راه‌آهن به کردستان، اجرای چند طرح بزرگ آب‌رسانی، سدسازی، ساخت تصفیه‌خانه و خطوط انتقال آب، رسیدن عملیات تکمیل فرودگاه سقز به مراحل پایانی، سرعت بالای ساخت بیمارستان ۷۰۰ تخت‌خوابی در قزوین و پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۰ درصد جاده الموت ـ قزوین، از جمله این کارها هستند.

همچنین، وزیر راه و شهرسازی در این نشست، با توجه به آمار رشد ۸ درصدی ترانزیت کالا از مسیر ایران در ۶ ماه ابتدایی سال ۱۴۰۲ اظهار داشت: سهولتی که در انعقاد توافقات دو جانبه با کشور‌های همسایه ایجاد شده، نویدبخش کارهای خوبی در افزایش حجم مبادلات و ترانزیت کالا از کشور است.

مهرداد بذرپاش با بیان اینکه مسیر ایران به‌ عنوان یک گذرگاه اصلی ترانزیت کالا در منطقه و جهان، در حال پذیرفته شدن از طرف کشور‌های مختلف است، تصریح کرد: ایران، هم راه است و هم راه‌ حل؛ راه‌ حلی برای شکست بن‌بست‌هایی که برای جابجایی کالا در منطقه و دنیا وجود دارد.

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۶۱۷۴
تاریخ: ۱۴۰۲/۷/۲۶     ساعت: ۱۵ : ۵۸
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: سیاسی       زیرسرویس: سیاسی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
  • ٢١ شوال ١٤٤٥
  • Apr 30 2024