صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل:

اسراییل باید به ما برای اثبات ادعایش درباره حماس دسترسی دهد

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل، دسترسی به بیمارستان الشفاء برای بررسی ادعاهای رژیم اسرائیل مبنی بر استقرار مقر فرماندهی حماس در آن را­­ خواستار شد.

به گزارش جهانی پرس از صدا و سیما، وُلکر تورک (Volker Türk) گفت: که رژیم اسرائیل باید به تیم این سازمان برای بررسی ادعا‌های این رژیم درباره بیمارستان الشفاء دسترسی بدهد.

کمیسر ارشد حقوق بشر سازمان ملل در پاسخ به سوالی درباره ادعا‌ها و اتهامات ارتش رژیم صهیونیستی که حماس بیمارستان الشفاء را به مقر فرماندهی و مکانی برای پنهان کردن تسلیحات تبدیل کرده گفت: ما نیاز داریم که به داخل بیمارستان الشفاء دسترسی داشته باشیم. ما نمی‌توانیم به مواضع یک طرف جنگ یا طرف دیگر اتکا کنیم.

وی تاکید کرد: چنین شرایطی به یک بررسی مستقل بین المللی نیاز دارد چرا که ما روایت متفاوت تری داریم.

طی روز‌های گذشته رژیم اسرائیل تحت فشار‌های بین المللی قرار گرفته است تا آنچه که درباره استفاده از بیمارستان‌ها به عنوان اماکن نظامی از سوی حماس را مطرح کرده است، ثابت کند.

ولکر همچنین تصریح کرد: بیمارستان‌ها در هر شرایطی تحت حفاظت ویژه قوانین و حقوق بین الملل قرار دارند. این در حالی است که تنها سند ادعایی که صهیونیست‌ها تاکنون در تأیید ادعای خود مطرح کرده اند، فیلمی است که یک نظامی رژیم صهیونیستی منتشر کرد و توسط بسیاری از کاربران در فضای مجازی به سخره گرفته شد. در آن فیلم، نظامی اسرائیلی یک لپ تاپ، چند سی‌دی، یک پوتین نظامی و چند سلاح کلاشنیکف را به عنوان شواهد حضور حماس در بیمارستان عنوان می‌کند.

گفتنی است بسیاری از رسانه‌های غربی و نهاد‌های بین المللی تصریح کرده اند که رژیم اسرائیل تاکنون نتوانسته ادعای خود را در این خصوص ثابت کند. دیده بان حقوق بشر نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که تصاویری که اسرائیلی‌ها منتشر کرده اند برای توجیه حمله به این بیمارستان کافی نیست.

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۶۸۱۴
تاریخ: ۱۴۰۲/۸/۲۷     ساعت: ۱۱ : ۳۲
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: سیاسی       زیرسرویس: سیاسی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
  • ٢٠ شوال ١٤٤٥
  • Apr 29 2024