صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش
رئیس ستادکل نیر‌های مسلح:

در مسئله‌ی فلسطین جبهه حق پیروز خواهد شد



سردار سرلشکر باقری گفت: از رزمندگان فلسطینی تشکر می‌کنیم، آینده قبله اول مسلمین کاملا روشن است و جبهه حق حتما پیروز خواهد شد.

 به گزارش جهانی پرس از صدا و سیما، رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح در مراسم افتتاحیه اولین نمایشگاه جامع تربیت و آموزش ارتش جمهوری اسلامی که در ستاد ارتش برگزار شد، با اشاره به موضوع فلسطین همچنین افزود: به نفع رژیم صهیونیستی است که دست از جنایت بردارد و فلسطینیان از هر دین و آیین خودشان برای سرنوشتشان تصمیم بگیرند.
سردار سرلشکر باقری در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که جایگاه تربیت در روند آموزشی نیرو‌های مسلح و همچنین در آمیختگی آموزش و عمل موضوعاتی است که در نظام آموزشی ما مورد غفلت واقع شده است ادامه داد: البته آموختگی آموزش و عمل در حوزه پزشکی وجود دارد، ولی در حوزه تربیتی در دانشگاه‌ها اقدام خاصی صورت نمی‌گیرد و دانشجویان روز اولی که وارد دانشگاه می‌شوند وضعیت بهتری از روز فارغ التحصیلی دارند. لذا؛ توصیه می‌کنم حتما از مسئولان بخش‌های کشوری برای بازدید از این نمایشگاه دعوت کنید.
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با اشاره به اهمیت منابع انسانی در نیرو‌های مسلح، تاکید کرد: عاملی که می‌تواند ماموریت را به خوبی انجام بدهد، منابع انسانی ماست. لذا؛ منابع انسانی همواره مورد تاکید فرمانده عزیز ما قرار دارد و در همه جلسات نسبت به آن تاکید داریم که آن جواهری که شما باید جستجو کرده و بیابید، تشویق و ترغیب کنید که وارد نیروی مسلح شود.
سردار باقری افزود: این نیروی انسانی بایستی ماموریت‌ها را انجام دهد و پس از انتخاب صحیح گوهر انسانی، تربیت و آموزش او و عجین کردن این تربیت و آموزش با عمل به هنگام و صحیح و طی مراحل رشد و تکامل این سرمایه عزیز انسانی مسئولیت سنگینی است که بر عهده مجموعه‌های تربیت و آموزش و فرماندهان عزیز ما قرار دارد.
رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح، اظهار کرد: با تنوع ماموریت‌ها اتفاقات و تحولات گوناگون که پیش روی ما قرار دارد قطعاً باقی‌ماندن در سنت‌های گذشته آموزش‌های قدیمی نخواهد توانست ما را به هدف برساند چه بسا ما را از هدف خود دور کند. به همین دلیل، ما بایستی یک روند رشد یابنده کیفی تربیتی و آموزشی را دائماً مدنظر قرار بدهیم.
سردار سرلشکر باقری با بیان اینکه ما بایستی ارزیابی و پیش بینی کنیم که با چه صحنه‌هایی مواجه خواهیم شد و چه سناریوی‌های دفاعی امنیتی پیش روی ماست و منابع انسانی خود را برای چه صحنه‌هایی بایستی آماده کنیم، تصریح کرد: این مسیر باید با اشراف اطلاعاتی کامل و تدابیر گوناگون راهبردی و عملیاتی سازماندهی شود.
رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح ادامه داد: آنچه باید رخ بدهد یعنی روش اداره صحنه و روش نبرد در شقوق مختلف به آیین‌نامه‌ها و سپس به محتوای آموزشی تبدیل شود و بر اساس آن، تربیت و بروزرسانی اساتید و مربیان انجام شده و سپس، آموزش آن به فراگیران باید مسیری دائماً در حال بروز رسانی و رشد و تکامل باشد. در این فرآیند، بستر و محتوای تربیتی و روحی است که در ترکیب با این دانش‌اندوزی خواهد توانست سرمایه انسانی ارزشمند را برای اجرای ماموریت‌های سنگین و سخت آماده کند.
سرلشکر باقری، افزود: این فرآیندی است که روز به روز در مسیر تکامل آن حرکت می‌کنید و نمایشگاه امروز هم بخش بسیاری از این مهم را نشان می‌داد.  

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۸۳۳۹
تاریخ: ۱۴۰۲/۹/۱۸     ساعت: ۱۱ : ۳۸
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: سیاسی       زیرسرویس: سیاسی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
  • ٢٠ شوال ١٤٤٥
  • Apr 29 2024