صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

۴۰ درصد هزینه تولید خودرو‌های داخلی ارزی است

عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: تولید خودرو‌های داخلی با ۴۰ درصد ارزبَری انجام می‌شود؛ خودروسازان ما مونتاژکار هستند، زیرا اگر تولیدکننده بودند هزینه‌های آن‌ها ریالی بود نه ارزی.

به گزارش جهانی پرس از خانه ملت، لطف اله سیاه کلی درباره برخی اظهارنظر‌ها مبنی بر اینکه قطعات موردنیاز خودرو گرانتر از ارزش واقعی آن‌ها به دست خودروسازان می‌رسد، گفت: مکانیزم به کارگیری ظرفیت و توان داخل ایراد و اشکال دارد؛ تولیدکننده، قطعه را تولید کرده و تحویل می‌دهد و پول خود را با تاخیر و به زحمت می‌تواند وصول کند بنابراین هزینه تولید وی افزایش می‌یابد و طبیعی است که این اتفاق رخ دهد.
 
نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با طرح این پرسش که چند درصد هزینه خودرو ارزی است، ادامه داد: بیش از ۳۵ تا ۴۰ درصد هزینه تولید خودرو ارزی است، این چه خودرویی داخلی است که ۴۰ درصد آن ارزبری دارد؛ این وضعیت نشان می‌دهد که خودروسازان ما مونتاژکار هستند نه تولیدکننده، زیرا اگر تولیدکننده بودند هزینه آن‌ها ریالی بود نه ارزی.
 
وی با بیان اینکه هزینه ارزی قیمت خودرو را بالا می‌برد، اما به جای بیان این موضوع آن را به گردن قطعه ساز می‌اندازند، اضافه کرد: در ابلاغ آئین‌نامه واردات خودرو‌های کارکرده آنقدر تعلل شد که قیمت خودرو روزانه افزایش می‌یابد.
 
این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: قانون واردات خودرو‌های کارکرده لایحه دولت بود. از سوی دیگر آئین‌نامه اجرایی آن نیز توسط وزارت صمت تدوین و تصویب شده است، اما دلیل اینکه چرا آئین‌نامه برای اجرا تاکنون ابلاغ و اجرا نشده است، مشخص نیست.
شناسنامه


کدخبر: ۳۵۲۶۴۰
تاریخ: ۱۴۰۲/۱۰/۳۰     ساعت: ۱۰ : ۴۰
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اقتصادی       زیرسرویس: اقتصادی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
  • ٢٠ شوال ١٤٤٥
  • Apr 29 2024