صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

توجه ویژه به زمان آبیاری و برداشت گندم در استان های معتدل/ مدیریت تغذیه گیاهی مدنظر قرار گیرد

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی بر لزوم توجه به دمای هوا و میزان رطوبت برای برداشت گندم تاکید کرده و گفت: آبیاری مزارع در اراضی آبی بر اساس دستورالعمل ها و بر اساس زمان بندی مناسب دما و خشکی انجام شود، همچنین در ساعاتی که رطوبت هوا بالا است، اقدام به برداشت نکنند.

به گزارش جهانی پرس - فاطمه محمدی، سهراب سهرابی مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی، در حاشیه یکصد و سیزدهمین جلسه کمیته فنی گندم که به صورت وبیناری در سالن جلسات معاونت زراعت برگزار شد، در گفتگو با خبرنگار ما، اظهار کرد: با توجه به افزایش بارش ها در ایام پایانی سال 1402 و ابتدای سال جاری، قطعا بیماری های گندم مانند زنگ زرد، سفیدک پودری و فوزاریوم خوشه(کپک صورتی) و ... توسعه پیدا می کند لذا به کشاورزان توصیه می کنیم به مراکز خدمات و کلینیک های گیاه پزشکی مراجعه کنند.
وی ادامه داد: آفت سن افزایش خواهد یافت لذا باید مبارزه بر اساس دستورالعمل ها انجام شود؛ آبیاری مزارع در اراضی آبی بر اساس دستورالعمل ها و بر اساس زمان بندی مناسب دما و خشکی انجام شود.
سهرابی در رابطه با مدیریت تغذیه گیاهی در مرحله داشت، گفت: در مناطق معتدل مانند اصفهان و اقلیم های سرد مانند آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، قزوین، مرکزی و همدان، از کودهای پتاسیم، سولفات آمونیوم و ریز مغذی ها استفاده شود.
وی در پایان گفت: کشاورزان در برداشت محصول از کمباین هایی استفاده کنند که ریزش کمتر داشته و معاینه فنی برای آنها صادر شده است؛ همچنین در ساعاتی که رطوبت هوا بالا است، اقدام به برداشت نکنند.

شناسنامه


کدخبر: ۳۵۷۷۲۱
تاریخ: ۱۴۰۳/۱/۱۸     ساعت: ۱۳ : ۲۱
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اقتصادی       زیرسرویس: اقتصادی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
  • ٢٤ شوال ١٤٤٥
  • May 03 2024