صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

عزم جدی مرکز توسعه مکانیزاسیون در راستای نوسازی ناوگان برداشت غلات کشور

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع وزارت جهاد کشاورزی گفت: در راستا نوسازی ناوگان برداشت غلات کشور و با حمایت و هدایت شرکت های کمباین سازی ایران، شرکت کمباین سازی خاوری و شرکت کمباین سازی دروگر کردستان و متناسب با ظرفیت های تولیدی هر یک از این کارخانجات، طرح نوسازی و جایگزینی کمباین های فرسوده عملیاتی می شود.

به گزارش جهانی پرس از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، کریم ذوالفقاری رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع وزارت جهاد کشاورزی در گفتگو با خبرنگار ما، اعلام کرد: با توجه به اهمیت موضوع برداشت غلات به ویژه گندم که استراتژیک ترین محصول تولیدی کشور است، برنامه ریزی های مدونی  به منظور ساماندهی ناوگان ماشینی برداشت غلات وکلزای کشور با همکاری دفتر ماشین های کشاورزی وزارت صمت صورت گرفته است .
وی افزود: در این راستا و با حمایت و هدایت  شرکت های کمباین سازی ایران، شرکت کمباین سازی خاوری و شرکت کمباین سازی دروگر کردستان و متناسب با ظرفیت های تولیدی هر یک از این کارخانجات، طرح نوسازی و جایگزینی کمباین های فرسوده عملیاتی می شود.
ذوالفقاری با بیان اینکه با اجرای این طرح، شاهد کاهش درصد افت و ریزش معنی داری در محصول برداشت شده ناشی از جایگزینی کمباین های نو با کمباین های فرسوده کم بازده خواهیم بود، ادامه داد: هزینه ریالی مدیریت صحیح برداشت بالغ بر ۱۵۰  هزار میلیون ریال در سال خواهد بود.
رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: تولیدات کارخانجات فوق در سال ۱۴۰۰  ۴۲۰ دستگاه،  سال ۱۴۰۱ ، ۴۴۰ دستگاه  بوده  که این عدد در سال ۱۴۰۲ به ۸۱۰ دستگاه افزایش یافت. پیش بینی می شود با اولویت بندی بعمل آمده  در سال جاری نیز ۱۰۰۰ دستگاه انواع کمباین غلات به ناوگان برداشت اضافه گردد.
وی در پایان گفت: برداشت گندم در سال زراعی ۱۴۰۲ -۱۴۰۳ از اولین روزهای فروردین آغاز شد که مورد بازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزارع استان هرمزگان قرار گرفت، کار برداشت غلات تا شهریور ماه سال جاری ادامه خواهد داشت و مزارع  استان های سردسیر کشور مراحل پایانی  عملیات برداشت خواهند بود . پیش بینی می شود حدود ۲۱۰۰۰ دستگاه انواع کمباین  ۹۳ درصد از اراضی گندم و جوی کشور را برداشت کنند.
 

شناسنامه


کدخبر: ۳۵۷۸۳۳
تاریخ: ۱۴۰۳/۱/۲۲     ساعت: ۱۱ : ۲۰
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اقتصادی       زیرسرویس: اقتصادی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
  • ٢٠ شوال ١٤٤٥
  • Apr 29 2024