صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

اتصال ۱۳۷ هزار مؤدی به سامانه مؤدیان

سخنگوی اقتصادی دولت گفت: آخرین آمار سامانه مودیان نشان می دهد که تا کنون ۱۳۷ هزار مودی به سامانه مؤدیان متصل شده اند که بیش از یک و نیم میلیارد صورت حساب الکترونیک صادر شده است.

به گزارش جهانی پرس - اکرم خاکپور- آقای احسان خاندوزی، سخنگوی اقتصادی دولت گفت: از میان این یک میلیارد و نیم صورت حساب الکترونیک، ۵۷ درصد از طریق شرکت های معتمد و ۴۳ درصد هم به طور مستقیم صادر شده است. به علت اینکه سال اول انجام فرآیند ها از طریق سامانه مودیان هستیم فعلا از ابزار جریمه استفاده نمی کنیم.

 
 
همچنین رئیس سازمان برنامه و بودجه در این نشست خبری مشترک از استخدام ۲۵ هزار نیروی جدید کادر درمان و ۷۰ هزار معلم در سال ۱۴۰۳ خبر داد.

منظور گفت: اعتبارات در بخش سلامت با ۳۰ درصد رشد به ۴۰۹ همت افزایش یافته است که به طور مشخص ۲۵ هزار نیروی جدید کادر درمان امسال استخدام خواهند شد.

داود منظور معاون رئیس جمهور گفت: بخش دوم بودجه با سرعت مورد بررسی قرار گرفته و امروز هم کمیسیون تلفیق بودجه، تشکیل خواهد شد. امیدواریم طی دو روز آینده بخش دوم بعد از تصویب در صحن بودجه نیز ابلاغ شود.

او گفت: با توجه به آنچه در قانون بودجه به دولت تکلیف شد و بر اساس مفاد و محتوای قانون بودجه و ضرایب حقوقی و افزایش حقوق، اجرای قانون بودجه از ابتدای سال آغاز شده است و بر اساس جداول سال گذشته پرداخت‌ها انجام شده و با ابلاغ قانون بودجه در بخش دوم، این ارقام را به صورت قطعی ثبت خواهیم کرد.

آقای منظور بیان کرد: از جمله مطالبات مهم مردم اعتبارات بیشتر برای بخش فرهنگ، جوانان و ورزش است که سعی شد در بودجه امسال به خوبی مدنظر قرار گیرد که اعتبارات این بخش ۴۵ درصد رشد یافت؛ اعتبارات بخش ورزش به تنهایی از ۸ همت به ۱۶ همت رشد کرده است که دو برابر شده است.

معاون رئیس جمهور تاکید کرد: اعتبارات در بخش سلامت با ۳۰ درصد رشد به ۴۰۹ همت افزایش یافته است که به طور مشخص ۲۵ هزار نیروی جدید کادر درمان امسال استخدام خواهند شد و ۱۸۰۰ عضو هیات علمی جدید در دانشگاه‌های علوم پزشکی جذب و ۴۰۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل کادر درمان و دانشگاه‌ها اعتبار اختصاص یافته است؛ ضمن اینکه ۳۵۰۰ تومان اعتبار برای تغذیه بخش کادر درمان بودجه دیده شده است.

دستیاران تخصصی در حوزه پزشکی با تنگنا مواجه بوده اند که برای سال جاری ۳ همت منابع اختصاص یافته است که این اولین باری است که ما عملا منابعی را پیش بینی کرده ایم که دانشگاه‌های علوم پزشکی بتوانند به دستیاران کمک هزینه و منابع پژوهانه اختصاص دهند؛ ضمن اینکن ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای مناطق محروم حق ماندگاری و مقیمی در نظر گرفته ایم که برای پزشکان انگیزه لازم برای ماندگاری در این مناطق ایجاد شود.

آقای منظور همچنین از جذب ۷۰ هزار معلم در سال ۱۴۰۳ با تامین اعتبارات لازم خبر داد.
شناسنامه


کدخبر: ۳۵۷۹۷۲
تاریخ: ۱۴۰۳/۱/۲۸     ساعت: ۱۲ : ۴۷
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اقتصادی       زیرسرویس: اقتصادی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
  • ٢١ شوال ١٤٤٥
  • Apr 30 2024