صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش
با هدف اشتغال‌زایی و درآمد پایدار انجام شد؛

تحویل ۸۴ دستگاه تراکتور به مددجویان استان خوزستان

در مراسمی با حضور معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد، ۸۴ دستگاه تراکتور به مددجویان استان خوزستان تحویل شد.

به گزارش جهانی پرس از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، مرتضی فیروزآبادی امروز چهارشنبه در مراسم واگذاری ۸۴ دستگاه تراکتور به مددجویان کمیته امداد خوزستان گفت: یکی از برنامه‌های کمیته امداد، ارائه ابزار کار به افراد جویای کار است و واگذاری تراکتور به مددجویان فعال در عرصه کشاورزی در همین راستا انجام می‌شود.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه کمیته امداد با شرکت تراکتورسازی بیان کرد: برای هر دستگاه تراکتور سه میلیارد ریال تسهیلات از سوی بانک‌های عامل پرداخت شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد، افزود: مبلغ مورد نظر از محل تسهیلات اشتغال امداد و منابع بانکی تامین به صورت تسهیلات قرض الحسنه به مددجویان پرداخت شده و باقی مبلغ نیز از آورده مددجو است.

فیروزآبادی تاکید کرد: این تعداد تراکتور بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده با شرکت تراکتورسازی تبریز به مددجویان و فرزندان آنان واگذار شده است.

وی گفت: طرح مکانیزاسیون کشاورزی در قالب خرید تراکتور با هدف ایجاد اشتغال پایدار و مولد برای مددجویان کمیته امداد و کمک به توسعه بخش کشاورزی استان خوزستان در حال انجام است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد اظهار کرد: پایدارسازی طرح‌های اشتغال روستایی، توسعه و رونق‌بخشی به طرح‌های کشاورزی در روستاها و جلوگیری از مهاجرت به شهرها از اهداف اصلی پرداخت تسهیلات خوداشتغالی به روستائیان در این نهاد است.

فیروزآبادی بیان کرد: طبق مصوبات شورای عالی اشتغال، کمیته امداد از سال ۱۴۰۱، مسئول ایجاد اشتغال برای اقشار کم‌درآمد با ایجاد ۵۰۰ هزار فرصت شغلی در سال است و این رقم تقریبا هر سال عملیاتی می‌شود.

وی با اشاره به تعهد کمیته امداد در سال ۱۴۰۱ برای ایجاد ۵۰۰ هزار شغل، خاطرنشان کرد: ۴۲۰ هزار فرصت شغلی توسط این نهاد در سال گذشته ایجاد شد.

فیروزآبادی اضافه کرد: اولویت اصلی کمیته امداد در ایجاد اشتغال، توجه به مناطق محروم با نرخ بیکاری بالا است و به این مناطق تسهیلات اشتغال بیشتری پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه مهارت‌آموزی به مددجویان و دانش‌آموزان تحت حمایت کمیته امداد از اولویت‌های اشتغال‌زایی است، افزود: تنها پرداخت تسهیلات اشتغال کافی نیست و باید نظارت کافی بر نحوه فعالیت متقاضی در ایجاد کسب و کار بعد از دریافت تسهیلات وجود داشته باشد.
 

شناسنامه


کدخبر: ۳۳۹۵۹۶
تاریخ: ۱۴۰۲/۱/۲۲     ساعت: ۲۰ : ۳۶
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اجتماعی       زیرسرویس: اجتماعی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
  • ٢٣ شوال ١٤٤٥
  • May 02 2024