صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش
مرتضوی در دیدار با وزیر کار عراق مطرح کرد:

اعلام آمادگی وزارت کار جمهوری اسلامی ایران برای سرمایه‌گذاری مشترک با کشور عراق

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: این وزارتخانه آمادگی لازم را برای توسعه همکاری و سرمایه‌گذاری مشترک با کشور عراق دارد.

به گزارش جهانی پرس از مرکز روابط‌عمومی وامور بین‌الملل وزارت تعاون، کارورفاه اجتماعی، «سیدصولت مرتضوی» درنشست با «احمد الأسدی» وزیر کار و امور اجتماعی جمهوری عراق که بعدازظهر روز چهارشنبه ۲۸ تیرماه، در محل این وزارتخانه برگزار شد بر هم‌سویی سیاست‌های کلی ۲ کشور تأکید کرد.
 
وی افزود: برای توسعه همکاری‌های مشترک در حوزه‌های کار ، تعاون، رفاه اجتماعی و انتقال تجربیات آموزش فنی‌وحرفه‌ای، حوزه‌های بهزیستی، اشتغال و ... به عراق آماده‌ایم.
 
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر اشتراکات مذهبی و فرهنگی میان ایران و عراق، ضمن ابراز خرسندی از حضور هیئت عراقی در کشورمان، افزایش مبادلات تجاری با عراق و دستیابی به سطح کلان توسعه دیپلماسی اقتصادی با کشورهای همسایه را در دستور کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد.
 
مرتضوی، عراق را کشور دوست و برادر نامید و افزود: امیدواریم با توافقات و همکاری دوجانبه ایران و عراق امسال نیز مانند سال‌های گذشته شاهد برگزاری عظیم پیاده‌روی اربعین که نشان‌دهنده اتحاد امت اسلامی است، باشیم.
 
«احمد الأسدی» وزیر کار و امور اجتماعی جمهوری عراق نیز در این نشست گفت: در بازدید‌ از شرکت‌های اقتصادی و کارخانه‌های مختلف شاهد پیشرفت‌های‌های ایران در صنعت‌های مختلف بودیم که‌ امیدواریم این تجربیات موفق را به عراق منتقل کنیم.
 
وی افزود: همکاری صندوق‌های تأمین اجتماعی ایران و عراق با هدف افزایش سطح سرمایه‌گذاری مشترک آغاز شده و به‌زودی گام‌های اولیه اجرایی آن برداشته می‌شود.
 
وزیر کار و امور اجتماعی عراق با اشاره به آغاز ماه محرم‌الحرام و ایام شهادت سرور و سالار شهیدان، نام امام حسین(ع) و ماه محرم را برکت آغاز همکاری دوجانبه اخیر میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق دانست.
 
الأسدی با بیان این‌که امروز شاهد آغاز یک نهضت اقتصادی در عراق هستیم، اضافه کرد: عراق در تأمین مواد اولیه نیازمند همکاری با ایران است.
 
وزیر کار و امور اجتماعی عراق در رأس هیئتی دو‌شنبه ۲۶ تیرماه به‌منظور سفری چهار روزه وارد ایران شد و با معاون اول رئیس‌جمهور، رئیس سازمان بهزیستی کشور، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)، رئیس سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای، مدیرعامل بانک رفاه کارگران و جمعی از معاونین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دیدار و گفت‌و‌گو پرداخت و از برخی مجموعه‌های اقتصادی و شرکت‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بازدید کرد.

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۰۷۶۰
تاریخ: ۱۴۰۲/۴/۲۹     ساعت: ۹ : ۵۶
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اجتماعی       زیرسرویس: اجتماعی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
  • ١٩ شوال ١٤٤٥
  • Apr 28 2024