صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

رگبار و رعدوبرق در نقاط مختلف کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وقوع رگبار و رعدوبرق در نقاط مختلف کشور و وزش باد و خیزش گرد و خاک در برخی استان‌ها خبر داد.

به گزارش جهانی پرس، صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز(۱۵ مرداد) در خراسان شمالی، نیمه‌شمالی خراسان رضوی، سمنان، ارتفاعات در تهران، البرز و مازندران، شمال آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی افزایش ابر و رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق پیش‌بینی می‌شود. 

 
وی افزود: دوشنبه (۱۶ مرداد) در برخی نقاط شمال غرب، دامنه جنوبی البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان، مازندران، مرکزی، قم و شمال اصفهان رگبار باران، گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود. 
 
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: سه‌شنبه و چهارشنبه(۱۷و۱۸ مرداد) در ارتفاعات البرز شرقی و مرکزی، سواحل مرکزی دریای خزر، ارتفاعات شرقی زاگرس و برخی نقاط شمال غرب کشور رگبار و رعد و برق ادامه خواهد داشت.  
 
وی افزود: پنجشنبه(۱۹ مرداد) در ارتفاعات البرز مرکزی ابرناکی و بارش خفیف رخ خواهد داد و در سایر مناطق کشور جوی آرام پیش‌بینی می‌شود.
 
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا افزود: در پنج روز آینده در ارتفاعات شمالی هرمزگان و ارتفاعات جنوب استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و جنوب شرق فارس در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رشد ابر، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. 
 
ضیاییان در ادامه گفت: طی این مدت در برخی نقاط شمال شرق، شرق به‌ویژه منطقه زابل، بخش‌هایی از مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز در بعضی ساعات وزش باد شدید گاهی همراه با گردوخاک و کاهش دید و کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود. 
 
وی افزود: فردا دریای خزر و در پنج روز آینده شرق دریای عمان مواج و متلاطم خواهد بود. 
 
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۶ مرداد) قسمتی ابری، از بعد از ظهر افزایش ابر و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲۸ و حداکثر دمای ۳۸ درجه سانتیگراد و روز سه‌شنبه ( ۱۷ مرداد) قسمتی ابری از بعد از ظهر افزایش ابر، گاهی رگبار باران و وزش باد شدید با حداقل دمای ۲۸ و حداکثر دمای ۳۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. 
 
ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۱۵ و ۱۶ مرداد) اهواز با دمای ۴۹ و ۴۸ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهر کرد با دمای ۱۳ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان کشور هستند. 
شناسنامه


کدخبر: ۳۴۳۱۳۰
تاریخ: ۱۴۰۲/۵/۱۵     ساعت: ۱۰ : ۴۳
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اجتماعی       زیرسرویس: اجتماعی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
  • ٢٠ شوال ١٤٤٥
  • Apr 29 2024