صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش
دکتر مردانی در نشست روسای دانشگاه‌های پیام نور استان تهران:

دانشگاه بستر بالندگی و حرکت است

جمهوری اسلامی حرم است و دشمن با جنگ ترکیبی همه جانبه به مقابله با این نظام مقدس آمده است و وظیفه دانشگاه ها برای مقابله با این جنگ سنگین است.

به گزارش جهانی پرس از روابط‌عمومی سازمان بسیج اساتید کشور، دکتر محمدرضا مردانی صبح امروز در نشست روسای دانشگاه‌های پیام نور استان تهران، اظهارداشت: امروز بیش از هر چیز مدیون امام خمینی (ره) و فداکاری های شهیدان بزرگوار است.

وی افزود: به تعبیر زیبای مقام معظم رهبری دانشگاه‌ و آموزش عالی پیشران و موتور محرکه پیشرفت همه جانبه کشور است. امام عزیز دانشگاه را مبدا همه تحولات معرفی می کنند و معتقد بودند خطر دانشگاه می تواند از خطر بمب خوشه ای بیشتر باشد.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با بیان اینکه دشمنان همواره دانشگاه را مورد هدف قرارداده اند، گفت: این نشان دهنده اهمیت دانشگاه است. وقتی جوانان خوبی تربیت کنیم و به بدنه مدیریتی کشور تزریق کنیم، مشکلات کشور برطرف خواهد شد.

دکتر مردانی با تاکید بر اینکه دانشگاه بستر بالندگی و حرکت به جلو است، ادامه داد: دشمنان همواره تلاش کرده اند این مسیر را به چالش بکشند و رشد علمی و حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی را متوقف کنند.
جوانان مؤمن انقلابی پای کار باید در این مسیر نقش آفرینی داشته باشد و جوانان در دانشگاه تربیت می شوند.

وی با بیان اینکه وقتی مقام معظم رهبری صحبت از ایمان و امید می کنند به این دلیل است که ریشه های ناامیدی که هم داخلی و هم خارجی است باید مورد توجه قرار بگیرد، افزود: اساتید در امیدآفرینی نقش اساسی دارند و دانشجویان باید نسبت به دروغ هایی که دشمنان می گویند آگاه شوند. دستاوردهای انقلاب اسلامی که بسیار زیاد است باید برای جوانان تبیین شوند.

دکتر مردانی با تاکید بر اینکه متون و محتوای درسی در نظام تعلیم و تربیت تأثیرگذار است، خاطرنشان کرد: وقتی مقام معظم رهبری بر تولید علم نافع و علوم انسانی_اسلامی تأکید دارند باید برای تحقق آن گام های جدی برداشت.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با اشاره به اینکه کمیته رصد و پایش یک قرارگاه خوبی است، گفت: فعال سازی این گروه ها و برنامه ریزی دقیق و هماهنگ و برگزاری جلسات هم اندیشی تاثیر

مردانی ادامه داد: برگزاری نشست های تبیینی برای اساتید می تواند موجب هم افزایی اساتید شود. جمهوری اسلامی حرم است و دشمن با جنگ ترکیبی همه جانبه به مقابله با این نظام مقدس آمده است و وظیفه دانشگاه ها برای مقابله با این جنگ سنگین است.

رئیس سازمان بسیج اساتید افزود: اساتید باید پرچمدار تبیین گری باشند. مقام معظم رهبری فرمودند راه مقابله با این جنگ ترکیبی دشمن تنها تبیین است و باید به درستی مورد استفاده قرار گیرد. سلاح ما اندیشه، بیان و قلم است. این سلاح تاثیر شگرفی می تواند داشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به رسالت اساتید دانشگاه پیام نور گفت: می توان گروه های جهاد تبیین از اساتید دانشگاه پیام نور تشکیل داد و در مساجد و مدارس و جاهای مختلف واقعیت ها را برای مردم کشور بیان کرد.

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۳۲۰۱
تاریخ: ۱۴۰۲/۵/۱۶     ساعت: ۱۹ : ۴۰
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اجتماعی       زیرسرویس: اجتماعی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
  • ٢١ شوال ١٤٤٥
  • Apr 30 2024