صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

۱۹ هزار خدمت ثبت احوال در دفاترپیشخوان بوشهر ارائه شده است

شهروندان بوشهری ۱۹ هزار خدمت ثبت احوال را از دفاترپیشخوان دولت دریافت کردند.

به گزارش جهانی پرس ، مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر، خدمات ارائه شده ثبت احوال توسط دفاتر پیشخوان دولت به شهروندان استان بوشهر در   ۴ ماهه امسال را ۱۹ هزار خدمت عنوان کرد و گفت: خدماتی که دفاترپیشخوان سال گذشته به شهروندان بوشهری ارائه کردند نزدیک به ۶۱ هزار خدمت بوده است که بیشترین این خدمات توسط دفاترپیشخوان شهرستان بوشهر ارائه شده است.

اسکندر پاسالار اظهار کرد: دفاتر پیشخوان دولت براساس اصل ۴۴ قانون اساسی در راستای تسریع و تسهیل خدمات به شهروندان راه‌اندازی شده است.

وی هدف از واگذاری خدمات سازمان ثبت احوال به بخش خصوصی را گسترش سطح دسترسی مردم به خدمات هویتی عنوان کرد و افزود: واگذاری این خدمات نقاط دسترسی مردم به خدمات ثبت احوال را افزایش می دهد.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر، کاهش تصدی گری های دولت و ارائه خدمات دولتی توسط بخش غیردولتی، افزایش بهره‌وری و کارایی خدمات، چابک سازی بدنه دولت و رفع مشکلات مربوط به کمبود نیروی انسانی و گسترش تشکیلات ادارات، دریافت خدمات دولتی به صورت مساوی برای تمام اقشار جامعه و در دسترس بودن مراکز عرضه خدمات هویتی را از دیگر اهداف واگذاری خدمات ثبت احوال به دفاتر پیشخوان بیان کرد.

پاسالار یادآور شد: هم‌اکنون در استان بوشهر ۲۵ دفتر پیشخوان شهری و ۶ دفتر ICT روستایی مشغول ارائه خدمت به شهروندان هستند.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر با اشاره به ۱۰ مسئولیت‌ واگذار شده به دفاتر پیشخوان افزود: در راستای دسترسی بیشتر و آسان تر شهروندان، تسریع در ارائه خدمات و همچنین کاهش مراجعات مردم، خدمات تعویض و المثنی شناسنامه، اخذ درخواست کارت ملی هوشمند اولیه، تعویض و المثنی کارت هوشمند، فعالسازی امضای الکترونیک و ... به دفاتر پیشخوان برون سپاری شده است.

وی با تاکید بر اینکه نگاه سازمان‌ ثبت احوال نگاهی مردم‌مدار و توام با اعتماد بوده است، افزود: تسهیل در دسترسی مردم به خدمات ثبت احوال و کاهش بروکراسی اداری، کاهش سفرهای درون و برون شهری و افزایش رضایت‌مندی شهروندان همواره از مهمترین اهداف و اولویت های ثبت احوال برای ارائه خدمات است.

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۳۳۹۰
تاریخ: ۱۴۰۲/۵/۲۲     ساعت: ۱۷ : ۲
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اجتماعی       زیرسرویس: اجتماعی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
  • ٢٠ شوال ١٤٤٥
  • Apr 29 2024