صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

تکمیل مترو مهمترین رویکرد شهرداری تهران برای توسعه ناوگان عمومی

شهردار تهران گفت: با تامین ۷۹۱ واگن از چین و ۱۱۳ واگن از ظرفیت داخل کشور، ناوگان متروی تهران جهش خواهد کرد.

به گزارش جهانی پرس از صدا و سیما ، شهردار تهران که برای ارائه گزارش وضع حمل و نقل عمومی پایتخت به ویژه توسعه و تجهیز اتوبوسرانی در صد و هفتاد و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران حضور پیدا کرد بود، گفت: تا پایان امسال ۱۰ کیلومتر به خطوط مترو در داخل شهر اضافه می‌شود که ۶ کیلومتر در خط ۶ و ۴ کیلومتر در خط ۷ اضافه خواهد شد.

علیرضا زاکانی افزود: ۱۴ ایستگاه هم افتتاح می‌شود که بیش از یک ایستگاه در هر ماه است.

شهردار تهران با بیان اینکه ۱۰ کیلومتر تونل بخش جنوبی خط ۶ نیز تکمیل شده است، افزود: در کنار آن در مهر ۲۲ کیلومتر مترو در پرند افتتاح خواهد شد.

علیرضا زاکانی زاکانی با اعلام اینکه خط ۱۰ از سه محور آغاز می‌شود، گفت: یک محور از دریاچه به سمت شرق است که مهر آغاز می‌شود و تا پایان سال محور دریاچه به غرب و جنت آباد به سمت شرق نیز اضافه خواهد شد.

شهردار تهران با بیان اینکه خط ۹ نیز در محور دولت آباد به سمت شمال امسال آغاز می‌شود، افزود: در مدت اخیر ۱۴ ورودی جدید را افتتاح کردیم.

علیرضا زاکانی افزود:در خط ۸ و ۱۱ نیز امور را با شرکت‌های خارجی دنبال می‌کنیم که با دو شرکت تفاهم اولیه صورت گرفته و در سال آینده در دستور اجرا و توسعه قرار خواهد گرفت.

شهردار تهران همچنین با بیان اینکه ۱۴۳ رام قطار تا پایان سال در دستور بازسازی است، افزود: موضوع بسیار جدی که افتخار آن به این دوره مدیریت شهری رسید، عقد قراداد ۶۳۰ دستگاه واگنی است که از سال ۱۳۹۵ معطل مانده بود.

علیرضا زاکانی تأکید کرد: هزار و ۴۶۹ واگن در کمتر از سه دهه داریم و موفق شدیم حکم قانونی برای ۶۳۰ دستگاه واگن را به همت دولت دریافت کنیم که هفته قبل مقدمات اعتباری پرداخت شد و با کشور و شرکت مورد نظر جلساتی داشتیم و این شرکت پذیرفت که ۲۵ درصد به تعداد واگن‌ها اضافه شود و به ۷۹۱ واگن برسد.

شهردار تهران افزود: در کنار این ۱۱۳ دستگاه واگن ملی که افتخار بخش خصوصی، مپنا، جهاد دانشگاهی و واگن سازی شهرداری تهران است، تولید می‌شود.

علیرضا زاکانی با بیان اینکه ۷۹۱ واگن در کنار ۱۱۳ واگن ملی جهش اساسی در ناوگان ایجاد خواهد کرد، گفت: ۲۵۹ واگن نیز باید به ناوگان اضافه کنیم که با طرف خارجی وارد مذاکره شدیم و مقرر شد این تعداد دستگاه نیز در دستور کار قرار بگیرد.

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ساخت قطار برقی درون شهری (تراموا) گفت: مطالعات از نیمه اول دهه ۹۰ آغاز شده بود که توسعه یافت و از ۱۰ محور سه محور انتخاب شد که شامل ترمینال شرق به تهرانسر، پونک به خاوران و جنت آباد به لویزان است و بنا شد شرکت مشاور بررسی‌های کارشناسی را در جلسه هم اندیشی شورا ارائه کند.

علیرضا زاکانی افزود: در این خصوص تفاهم نامه‌ای با وزارت دفاع منعقد کردیم که علاوه بر آن در حوزه مسکن و هوشمندسازی نیز تفاهم نامه منعقد شد.

شهردار تهران با بیان اینکه ۶ هزار و ۱۷۶ اتوبوس در تهران وجود داشت و سه هزار و ۴۸۰ دستگاه به دوره پنجم تحویل داده شد، گفت: هزار و ۸۷۶ دستگاه اتوبوس به این دوره تحویل داده شد و دو هزار و ۸۳۵ اتوبوس فعال در این دوره داریم و سیر سقوط دوره قبل را جبران کردیم و نزدیک به هزار دستگاه اتوبوس را با نوسازی و بازسازی به ناوگان اضافه کردیم.

علیرضا زاکانی با بیان اینکه دولت ۲۷۱ دستگاه اتوبوس در دو سال اخیر به ما تحویل داده است، افزود: سهم شهرداری تهران ۲۹۳ دستگاه اتوبوس است که ۸۲ دستگاه مینی بوس و مابقی اتوبوس است و با احتساب ۲۰ ون ملکی به ۳۱۲ دستگاه می‌رسد.

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۴۳۳۷
تاریخ: ۱۴۰۲/۶/۲۶     ساعت: ۱۱ : ۹
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اجتماعی       زیرسرویس: اجتماعی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
  • ٢١ شوال ١٤٤٥
  • Apr 30 2024