صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش
کریمی‌بیرانوند:

هماهنگی بین‌دستگاهی مهم‌ترین نیازمندی زیست‌بوم ملّی اشتغال است

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در تعالی اشتغال و کاهش نرخ بیکاری حوزه هماهنگی بین‌دستگاهی نقش اثربخشی دارد.

به گزارش جهانی پرس از مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سومین رویداد ملّی اقتصادی هجرت «خانه سلیمانی» با همکاری دانشگاه قم و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ۲۲ تا ۲۵ شهریور ماه ۱۴۰۲ برگزار شد.
 
«محمود کریمی‌بیرانوند» در این نشست گفت: مهم‌ترین مسئله زیست‌بوم ملّی اشتغال، هماهنگی ملّی بین‌دستگاهی بوده و در این راستا تمرکز باید بر تولید باشد چرا که اگر بتوانیم مسئله تولید را حل کنیم اشتغال پایدار و با درآمد مناسب ایجاد می‌شود.
 
وی با تأکید بر اهمیت نقش خانواده در تحقق اقتصاد مقاومتی افزود: ایجاد اقتصاد اسلامی در کشور یکی از ارکان تمدن‌سازی است و این موضوع از خانواده و در قلب خانواده از زنان و مادران شروع می‌شود.
 
کریمی‌بیرانوند اظهار داشت: پایگاه‌های مردمی اشتغال‌آفرین، تعاملی‌ترین شکل ایجاد اشتغال با استفاده از ظرفیت مردمی هستند.
 
«علی سعیدی» معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه قم نیز در این نشست عنوان کرد: نخستین رویداد هجرت سال گذشته تحت عنوان «هجرت اشتغال‌آفرینی» ویژه برادران برگزار شد و تلاش کردیم ضمن نقد رویکردهای سرمایه‌داری بتوانیم الگوی بومی برای اشتغال‌آفرینی در واحدهای کوچک‌مقیاس مردمی ارائه دهیم.
 
دبیر سومین رویداد ملّی هجرت افزود: دومین رویداد نیز اسفندماه سال گذشته با محوریت مبلّغین حوزه‌های علمیه با شرکت بیش از ۲ هزار مبلّغ با عنوان‌ «روایت فتح اقتصاد ایران» برگزار شد و تلاش شد بیان متفاوتی از اقتصاد کشور با تکیه بر حضور اساتید متخصص در حوزه اقتصاد اسلامی و مقاومتی ارائه شود.
 
وی با اشاره به اینکه سومین رویداد هجرت ویژه بانوان برگزار می‌شود، عنوان کرد: طی جلسات متعدد با حضور کارشناسان مسائل زنان و حوزه اقتصاد، و ضمن بررسی و نقد الگوهایی که امروزه در دنیا در رابطه با نقش‌آفرینی زنان در حوزه اقتصاد، اشتغال و کارآفرینی وجود دارد؛ تلاش شد که مبتنی بر الگوهای اقتصاد بومی و فرهنگی خودمان، به یک نگاه متفاوت به مسئله نقش‌آفرینی در حوزه اقتصاد برسیم.
 
توانمندسازی حلقه‌های میانی بانوان توانمند و اثرگذار کشور، طراحی مسیری برای نقش‌آفرینی مؤثر بانوان نخبه کشور در حوزه اقتصاد و اشتغال و به تعبیر دیگر خلق ارزش از طریق کار و تولید از مهم‌ترین اهداف برگزاری این رویداد بود.
 

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۴۴۱۲
تاریخ: ۱۴۰۲/۶/۲۸     ساعت: ۱۰ : ۱۴
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اجتماعی       زیرسرویس: اجتماعی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
  • ٢١ شوال ١٤٤٥
  • Apr 30 2024