صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

تعیین تکلیف حدود ۴ هزار ردیف کالا در انبار‌های تملیکی



دادستان تهران گفت: از ابتدای سال بالغ بر ۳۹۷۶ ردیف کالا به ارزش ۳۰ هزار میلیارد ریال در انبار‌های تملیکی تعیین تکلیف شده که به لحاظ تعداد اقلام کالایی ۲۶ و به لحاظ ارزش ریالی بالغ بر ۳۲۷ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

به گزارش جهانی پرس از صدا و سیما، به دلیل تأکید رئیس قوه قضائیه بر ورود قوه قضائیه به مقوله ساماندهی انبار‌های گمرکات و اموال تملیکی و مساعدت به دولت در این زمینه، علی صالحی، دادستان تهران به همراه مدیران استانی و معاونان خود از انبار‌های سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی در تهران بازدید کرد.

دادستان تهران در این بازدید ضمن اخذ توضیح در مورد علت رسوب و تعیین نشدن تکلیف مقادیری از کالا‌های موجود، دستورهای لازم را در محل خطاب به مدیران حاضر صادر کرد.

صالحی در این بازدید اظهار کرد: با توجه به همدلی و تعامل مناسب با دادسرای عمومی و انقلاب تهران، اقدامات بسیار خوبی در حوزه تعیین تکلیف کالا‌ها در استان تهران صورت گرفته است و از ابتدای سال بالغ بر ۳ هزار و ۹۷۶ ردیف کالا به ارزش ۳۰ هزار میلیارد ریال تعیین تکلیف شده است که به لحاظ تعداد اقلام کالایی ۲۶ درصد و به لحاظ ارزش ریالی بالغ بر ۳۲۷ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

وی افزود: انبار‌های اموال تملیکی در گذشته وضعیت مناسبی به لحاظ فضا، قفسه بندی و کیفیت چیدمان نداشتند، اما با تعاملات، همکاری و هم‌افزایی‌هایی که بین دستگاه‌های دولتی و دادستانی تهران صورت گرفت امروز شاهد وضعیت نسبتا مطلوبی به لحاظ نظم بخشی و ساماندهی امور در حوزه انبار‌ها و تعیین تکلیف کالا‌ها هستیم.

صالحی یادآور شد: علیرغم تمام تلاش‌هایی که برای تعیین تکلیف کالا‌ها در اموال تملیکی صورت می‌گیرد شاهد این هستیم که ورودی مجدد کالا‌ها به انبار‌ها روز به روز بیشتر می‌شود که باید برای آن چاره اندیشی کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به اقدامات موثر صورت گرفته که منتهی به وصول احکام قطعی حجم عظیمی از کالا‌های موجود در اموال تملیکی استان گردید، مصوب شد که به محض صدور و وصول آرای قطعی، حداکثر ظرف یک ماه تعیین تکلیف کالا صورت پذیرد و من بعد هیچ کالایی که رأی قطعی آن صادر شده، بیشتر از یک ماه در اموال تملیکی باقی نماند.

دادستان تهران بیان کرد: در این جلسه مصوب شد به جهت کاهش فرایند مکاتبات اداری، نماینده مدیریت اموال تملیکی استان تهران به همراه فهرست ۳۵۶ وسایل نقلیه موجود در مدیریت اموال تملیکی استان به ادارات استاندارد و محیط زیست مراجعه کند و ادارات مذکور نیز ظرف یک هفته نظر خود را درباره کارشناسی و صدور گواهی مربوطه بارعایت مقررات اعلام کنند.

صالحی تصریح کرد: در این بازدید به منظور تسریع امور اداری مقرر شد که نمایندگان سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی در تعزیرات حکومتی و دادسرای تهران مستقر شوند تا موضوع تعیین تکلیف کالا و أخذ احکام نهایی پیگیری شود و این سازمان نیز ظرف یک ماه نسبت به تعیین تکلیف کالا مطابق دستورات و دادنامه‌های اصداری اقدام کند.

دادستان تهران گفت: حسب تاکیدات اخیر ریاست قوه قضائیه باید تلاش کنیم انهدام کالا‌های قابل مصرف به صفر برسد و بر همین اساس طبق برنامه ریزی که در جلسه صورت گرفت مصوب شد با اصلاح ساختار‌ها ظرف سه ماه آینده، موضوع انهدام کالا‌های قابل مصرف به جهت گذشت تاریخ مصرف آنها مرتفع شود.

وی افزود: نکته دیگری که مصوب شد این بود که دوره‌های تخصصی لازم برای انباردار‌های سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی برگزار شود تا خطای انسانی؛ منتهی به تضییع، مفقودی و معدوم شدن کالا‌ها نشود.

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۴۴۶۸
تاریخ: ۱۴۰۲/۶/۲۹     ساعت: ۹ : ۴۴
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اجتماعی       زیرسرویس: اجتماعی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
  • ٢١ شوال ١٤٤٥
  • Apr 30 2024