صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

نواب اولین معبر پر ترافیک تهران در روز اول مهر/ تغییر در طرح ترافیک پایتخت

مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری تهران گفت: در سال گذشته مناطق ۵ و ۶ و ۱ بیشترین ازدحام ترافیک را داشتند و نواب اولین معبر پر ترافیک تهران در روز اول مهر است.

به گزارش جهانی پرس از ایسنا، صوری صبح امروز در جلسه ستاد استقبال از مهر تهران با تحلیل آمارهای سال گذشته با بیان اینکه طبق روال سال‌های گذشته اولین معبری که در ماه مهر ترافیک شده بزرگراه نواب است، گفت: وضعیت ترافیک در هفته اول مهر سال گذشته بر این اساس است که با توجه به تعطیلات هفته اول خیلی درگیر ترافیک نبوده است و عمده شلوغی ها مربوط به هفته دوم بوده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته مناطق ۵ و ۶ و ۱ بیشترین ازدحام ترافیک را داشتند، ادامه داد: بررسی ها نشان داد که نقص فنی خودرو مثل سال قبل بیشترین نقش را در ترافیک داشته است. اما باتوجه به کم بودن بارندگی بعید است که امسال مانند سال پیش باران معابر را دچار ترافیک کند. بیشترین تصادفات سال گذشته در منطقه ۵ ،۲ و ۱۰ بوده است.

پرداخت عوارض عادلانه‌تر در طرح ترافیک جدید در ۶ماه دوم سال

مجتبی شفیعی مدیرعامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران نیز در حاشیه جلسه ستاد استقبال از مهر با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اقداماتی در طول ۲ ماه گذشته در حوزه حمل و نقل عمومی و کنترل ترافیک شهری انجام شده که متولیان در جلسه مذکور در حال ارائه گزارش در این زمینه هستند، گفت: یکی از ایده هایی که کلیات آن در شورای عالی ترافیک شهر تهران به تصویب رسید بازنگری روش مدیریت محدوده طرح ترافیک تهران بود که در این ایده پرداخت عوارض عادلانه‌تر می‌شود.

وی با بیان اینکه در حالی  که طبق روال گذشته پرداخت عوراض صرفا فقط در ورود و خروج به طرح و  نوع معاینه فنی و ساعت ورود به طرح بود، اما روش درست باید آن باشد که علاوه بر موارد مذکور، میزان پیمایش خودرو در میزان پرداختی شهروندان تاثیرگذار باشد، اظهار کرد: شورای ترافیک شهر تهران برای سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تکلیفی را محول کرده که در ۶ ماهه دوم سال مطالعات بستر عادلانه تری را برای ورود به طرح ترافیک و میزان پیمایش در آن آماده کند.

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۴۵۳۳
تاریخ: ۱۴۰۲/۷/۱     ساعت: ۱۱ : ۲۶
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اجتماعی       زیرسرویس: اجتماعی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
  • ٢١ شوال ١٤٤٥
  • Apr 30 2024