صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش
دکتر احمدی صدر؛

بالاترین و مهم ترین ثروت در دنیا، تولید سرمایه های اجتماعی است

مراسم امضای تفاهم نامه مشترک مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران و مدیرعامل کارخانه فولادین ذوب آمل با حضور اعضاء هیئت مدیره این واحد صنعتی، فرماندار آمل، رئیس شورای اسلامی شهر آمل، رئیس سازمان زندان این شهرستان، تنی چند از مدیران ارشد استان مازندران به همراه هیئتی از معاونین و مدیران ارشد سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی در دفتر مرکزی این کارخانه صنعتی برگزار شد.

به گزارش جهانی پرس از روابط عمومی سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران، دکتر احمد احمدی صدر پس از بازدید تخصصی از فعالیت های این واحد صنعتی، خط تولید و نحوه فعالیت های مشترک و ارائه خدمات آتی به مددجویان سازمان، گفت: در دور جدید مدیریت شهری پایتخت در زمینه ساماندهی معتادین متجاهر الگوی مداخله ای ۹ گامی طراحی و اجرا کرده ایم تا برای اولین بار در تاریخ بلدیه شهر تهران، این معضل به شکل تخصصی ساماندهی و برطرف شود.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری بر مباحث آسیب های اجتماعی و نگاه ویژه رئیس جمهور به اهمیت ساماندهی آسیب های اجتماعی تاکید کرد: بالاترین و مهم ترین ثروت تولیدی در تمام دنیا، تولید سرمایه اجتماعی است. در همین راستا نیز باید موانع بر سر راه سرمایه های اجتماعی را برداریم و بدانیم که خدمت صادقانه، اعتماد مردم را تقویت و بیشتر می کند. فراموش نکنیم که مردم از ما توقع دارند در حوزه های اجتماعی وظیفه خود را به درستی انجام دهیم.

احمدی صدر با بیان اینکه در دور جدید مدیریت شهری تهران مباحث آسیبهای اجتماعی پایتخت با نگاه تخصصی و اقدامی در دستور کار قرار گرفته است، افزود: در دور جدید مدیریت شهری تهران مباحث آسیبهای اجتماعی این کلانشهر با نگاه تخصصی و اقدامی در دستور کار قرار گرفته که ماحصل این اقدامات نیز تفویض اختیارات رئیس جمهور محترم در حوزه آسیب های اجتماعی به دکتر زاکانی در کلانشهر تهران بوده که این حکم به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور در تاریخ بلدیه پایتخت برای نخستین بار صادر شده است.

وی با تاکید بر اینکه الگوی ۹ گام، مدلی تکامل یافته جهت بهبود معتادین متجاهر و فراهم کردن فضای مناسب برای بازگشت این افراد به جامعه است، ادامه داد: در الگوی تربیتی، آموزشی و درمانی ۹ گام، به شیوه ای نوین و کم سابقه در دنیا، به کرامت انسان‌ها توجه ویژه‌ شده است.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت اجتماعی تصریح کرد: الگوی مداخله ای ۹ گام، یک مدل تکامل یافته برای بهبود و بازگشت به جامعه معتادان متجاهر است که در این خصوص مطالعات زیادی صورت گرفته است و امروز شاهدیم جمعی از مددجویان رها یافته از دام اعتیاد توانسته اند پس از طی ۸ مرحله، به گام آخر یعنی "صیانت پس از خروج" برسند.

وی در تشریح الگوی ۹ گام برای بهبود و بازتوانی معتادان متجاهر بیان کرد: در ذیل این الگو، برنامه های تربیتی، آموزشی و درمانی، سم زدایی، هویت بخشی، سلامت جسمانی و معنویت افزایی، مسائل روحی، روانی و انگیزشی تعریف شده اند که ضروری است برنامه ریزی همه یاورشهرها در این راستا شکل اجرایی به خود بگیرد.

احمدی صدر خاطر نشان کرد: اصالت این طرح ویژه سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی که توجه به کرامت انسانی دارد. زیرا افرادی که در این مراکز هستند، انسانند. در دوره ای از مدیریت های گذشته شهری بعضا" افرادی بودند که می گفتند این افراد زباله های اجتماعی اند و باید حتی به دریا ریخته شوند، اما تفکر مدیریت شهری جدید هرگز این نبوده و نیست. باید تاکید کنم که ما تمامی این افراد را عضوی از خانواده خود می دانیم و همه آنها مثل خواهر و برادر ما هستند و باید به آنها توجه ویژه شود.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی با تأکید بر اینکه اگر یکسان سازی در محتوا تحقق یابد، مسیر نیز به درستی هدایت می شود، خاطر نشان کرد: امروز شاهدیم در تمامی مراکز یاور شهر با یک برنامه ریزی منسجم، گام اول سم زدایی، گام دوم بازیابی هویت و گام سوم سلامت جسمانی با جدیت برداشته می شود و اجرای بند بند الگوی مداخله ۹ گام ادامه دارد. همچنین صیانت از بهبودیافتگان آسیب های اجتماعی، یکی از اقدامات موثر در الگوی تربیتی، آموزشی و درمانی ۹گام شهرداری تهران است.

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۶۲۷۳
تاریخ: ۱۴۰۲/۷/۳۰     ساعت: ۱۹ : ۳۴
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اجتماعی       زیرسرویس: اجتماعی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت
  • ١ ذو القعده ١٤٤٥
  • May 09 2024