صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

دیدار مدیرکل کمیته امداد استان تهران با خانواده بسیجی شهید «حمیدرضا زمانی»

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با خانواده بسیجی شهید « حمیدرضا زمانی» از شهدای مدافع حرم دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش جهانی پرس از پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، سیدابوالفضل پرپنچی،مدیرکل کمیته امداد استان تهران و هیئت همراه  امروز چهاشنبه 18 بهمن ماه پس از برنامه ملاقات مردمی در اداره  چهاردانگه به همراه رضا علی شیری، رئیس اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی و وحید زمان، رئیس اداره چهاردانگه با خانواده بسیجی شهید « حمیدرضا زمانی » از شهدای مدافع حرم، دیدار و گفت و گو کرد.

پرپنچی در این دیدار اظهار کرد: شهدا جان‌شان را برای حفظ دین و سرزمین خود در طبق اخلاص گذاشتند و همه‌ی ما مدیون خون پاک شهدا و ازخودگذشتگی دلاورمردان و غیورمردان ایثارگر هستیم.

وی افزود: امنیت امروز جمهوری اسلامی ایران مرهون خون شهدا است و خدا را شاکریم در مملکتی زندگی می‌کنیم که مبتنی بر دین اسلام و آموزه‌های دینی است.

بنابراین گزارش؛ شهید"حمیدرضا زمانی"هفتم اسفند ماه 1365 درتهران چشم به جهان گشود. دوران نوجوانی، علاوه بر کار  و تلاش به عنوان تراشکاری زبردست، در پایگاه بسیج محله‌ نیز فعالیت داشت. اوطلبانه از طرف سپاه بدر عراق برای حفظ حرم اهل بیت (ع) به مقابله با تروریستی‌های داعش پرداخت.

او دوره تخریب را در کربلا گذراند. در این مدت شهرهای مختلف همچون فلوجه و موصل بود در عملیات جرف الصخر به فرماندهی شهید قاسم سلیمانی حضور داشت. این بسیجی دلاورِ پس از حضور در صفوف مدافعان حریم آل الله در 4 آبان ماه 1393 مصادف با نخستین روز از ماه محرم  در  "عملیات عاشورا"  آزاد سازی شهر"جرف الصخر" که گلوگاه مهم در تامین امنیت کربلا بود؛ بر اثر اصابت گلوله راکت به درجه رفیع شهادت رسید .

بر اثر انفجار پیکرش متلاشی می‌شود. پس از گذشت سه روز از شهادتش، دوستانش سر و یک دست از او پیدا می‌کنند که طبق وصیتش در قطعه 26 بهشت زهرا دفن است. تکیه‌های باقی مانده از پیکرش را در کربلا دفن می‌کنند.
 

شناسنامه


کدخبر: ۳۵۳۳۵۵
تاریخ: ۱۴۰۲/۱۱/۱۹     ساعت: ۱۶ : ۴۲
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اجتماعی       زیرسرویس: اجتماعی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


مرتضي

خداييش فقط نيايد عکس بگيريد بريد يادگاري بمونه کمي به فکر خانواده شهدا باشيد ...
شهدا چشم چراغ اين مملکت هستن به قول رهبر عزيزم.
چهار تا عکس ميگيريد بعدشم ميريد حاجي حاجي مکه....

۰
۰
استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
  • ٢٣ شوال ١٤٤٥
  • May 02 2024