صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش
به غیر از پلیس کدام سازمان ؟

در شهر تهران ۴ میلیون و سیصد هزار موتورسیکلت تردد می کنند

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ در برنامه شهر امن گفت: در تصادفات فوتی منجر به فوت در دی ماه ۱۴۰۲ شاهد کاهش آمار تصادفات فوتی موتورسیکلت سواران تهرانی بوده ایم

به گزارش جهانی پرس از مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ سرهنگ احسان مومنی صبح امروز در برنامه زنده شهر امن در استودیو پلیس پایتخت که از شبکه پنج سیما پخش می شد حضور یافت و در خصوص تردد موتورسواران در شهر تهران توضیح داد . 
سرهنگ مومنی گفت : یکی از دلایل تاثیر طرح 10 که همان ساماندهی موتورسوران در سطح شهر تهران می باشد کاهش تصادفات فوتی موتورسواران در دی ماه 1402 به 2 نفر فوتی بوده است . 
وی افزود : در تصادفات فوتی منجر به فوت در دی ماه 1402 شاهد کاهش این آمار بوده ایم که امیدواریم در ماههای باقی مانده سال جاری کاهش کاهش چشمگیر امار صادفات منجر به فوت موتورسیکلت سواران تهرانی باشیم . 
معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت : در شهر تهران 4 میلیون و سیصد هزار موتورسیکلت تردد می کنند که 4 درصد موتورسواران اعمال قانون شده اند . نمی خواهیم بگوییم تمام موتورسیکلت سواران متخلف هستند ولی با این حجم از ترددهای روزانه موتورسواران پلیس تنها 4 درصد از این تخلفات را رویت و آنرا اعمال قانون کرده است . 
سرهنگ مومنی افزود : اگر بخواهیم شاهد کاهش کاهش تصادفات و تخلفات موتورسواران در شهر تهران باشیم باید اقدامات فرهنگی را در خصوص اموزش موتورسواران افزایش دهیم 
وی گفت : از تاریخ 18-10-1402 که طرح 10 یا همان ساماندهی تردد موتورسواران در شهر تهران اجرا شد به غیر از پلیس کدام سازمان در بحث آموزش و فرهنگ سازی اقدام کرد ؟ 
معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ اظهار داشت : پلیس راهور مسئول سازی کرد . یعنی از سازمان ها خواست پای کار بیایند و موتورسواران خود را اموزش بدهند برخی از سازمان ها اعلام آمادگی کرده اند و لی اقدام جدی از آنها ندیده ایم .
وی افزود : خانواده ها در این خصوص چقدر لاش داشته اند ؟ باید طوری شود که وقتی موتورسوار قصد خروج از منزل را دارد خانواده به در خصوص استفاده از کلاه ایمنی و رعایت قوانین و مقررات هشدار لازم را بدهد . 
سرهنگ مومنی افزود : راکبین موتورسیکتی که از کلاه ایمنی استفاده می کنند در مقایسه با دیگر راکبین بیشتر قوانین و مقررات را رعایت می کنند .

 

 

 

 

شناسنامه


کدخبر: ۳۵۳۴۵۳
تاریخ: ۱۴۰۲/۱۱/۲۴     ساعت: ۸ : ۳۳
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اجتماعی       زیرسرویس: اجتماعی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
  • ٢٣ شوال ١٤٤٥
  • May 02 2024