صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

ضرورت تشکیل کمیته علمی و آموزشی جهت احیای فریضه زکات

نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی گفت: برای احیا و فعال‌تر شدن زکات باید کمیته علمی و آموزش احکام دینی و مهارتی برگزار شود.

به گزارش جهانی پرس از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، آیت‌الله ربانی در همایش سراسری زکات واجب تمدن نوین اسلامی بیان کرد: این انقلاب معجزه الهی بوده و دشمنان باور نمی‌کردند انقلاب پیروز شود و به رهبری امام و همت مردم این انقلاب پیروز شد و فراموش نکنیم در این ۴۵ سال بعد از انقلاب از خطرات بزرگی عبور کردیم که به فضل خدا و رهبری مقام‌معظم رهبری و همت مردم بوده است، ما باید قدر شناس مردم باشیم و هر چه می توانیم باید به این مردم خدمت‌ کنیم.
نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی با اشاره به آیه "یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اذْکُرُوا نِعْمَةَ اللّهِ عَلَیْکُمْ ..." افزود: اگر امروز عزت داریم و روی پای خود ایستادیم به برکت انقلاب است، قدر این انقلاب را بدانیم و باید عملی این قدر شناسی جلوه پیدا کنید که نمونه آن حضور در انتخابات است، مقام معظم رهبری تاکید کردند ما عزت خود را از انقلاب داریم.
وی با بیان اینکه گام‌های خوبی برای احیای امر زکات برداشته شده، گفت: آیین نامه زکات تصویب شده و قدم های خوب با برگزاری همایش های استانی برداشته شده و امروز با حمایت شخص رئیس جمهور،  قدم های وزارت جهاد و کمینه امداد حجت بر ما تمام شده است.
آیت الله ربانی افزود: باید همت کنیم این فریضه را بهتر از گذشته پیش ببریم، هم اکنون در آغاز راه هستیم و راه طولانی در  پیش داریم؛ انتظار دارم حوزه زکات با برگزاری جلسات مشترک‌ جهاد و کمیته امداد دنبال شود و برای این منظور باید کمیته علمی از طریق برادران اهل سنت تشکیل شود و این یکی از نمادهای وحدت ماست که ضمن ‌ تشکر باید توسعه پیدا کند.
وی بیان کرد: ما نیازمند آموزش احکام دینی و مهارتی جهت رشد و تعامل هستیم؛ همچنین کمیته برنامه ریزی جهت تشکیل باید دنبال شود، ما ظرفیت های زیادی داریم که باید پیگیری شود.
نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی گفت: از افرادی که زکات می دهند حمایت هایی صورت گیرد و حمایت های نظام به کمک زکات دهنده ها بیاید.

شناسنامه


کدخبر: ۳۵۳۵۴۷
تاریخ: ۱۴۰۲/۱۱/۲۶     ساعت: ۲۱ : ۳۲
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اجتماعی       زیرسرویس: اجتماعی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
  • ٢٤ شوال ١٤٤٥
  • May 03 2024